שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, התייחס היום (שבת) להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לבצע בדיקה ראשונית של פשעי מלחמה אפשריים שבוצעו בשטחי הרשות הפלסטינית, צעד רשמי ראשון שיכול להוביל לאישומים נגד גורמים רשמיים ברש"פ ובישראל. "איש לא יכול להפסיק את ההליכים בבית הדין הבינלאומי בהאג", כך שר החוץ הפלסטיני. 
 אל-מאלכי התייחס למהלכים שהחלו בהאג, ואמר: "אף מדינה לא תוכל להפסיק את המהלך". לפי השר הפלסטיני, הנשיא מחמוד עבאס חתם על שתי אמנות בכל הנוגע לבית הדין הבינלאומי, אחת נוגעת לאמנת רומא ותידון באפריל הקרוב, ואילו השניה היא הודעה לפיה בית הדין יוכל לחקור את הפשעים שאירעו ב-13 ביוני, על פי המסמך השני לא צריך לחכות עד אפריל כדי לדון בפשעים".נציג הרשות הפלסטינית בהאג, נביל אבו זיד, אמר כי "הסוגייה כעת נמצאת בידי בית הדין הבינלאומי. מדובר בעניין משפטי, ואנו סומכים את ידינו להליכים של בית הדין".
 
יו"ר היוזמה הלאומית הפלסטינית, מוסטפא ברגותי, אמר: "צונאמי משפטי מצפה לישראל על רקע הפשעים נגד בני העם שלנו. הגיע הזמן שמנהיגי הטרור הישראלי יהיו נרדפים בשדות התעופה ובמדינות העולם".

במקביל, גם בחמאס בירכו על החלטת בית הדין הבינלאומי. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי "אנחנו מוכנים להגיש אלפי מסמכים שמוכיחים את מעורבותם של מנהיגי הכיבוש בביצוע פשעי מלחמה". בהודעה רשמית נאמר, כי "מדובר בצעד שהוא זיק של תקווה לעם הפלסטיני, להעמיד לדין את מנהיגי האויב והענשתם על פשעיהם".