בעוד הכותרות עוסקות בתקיפה הישראלית השבוע ליד קונייטרה, התייחסה היום (שני) ח"כ ציפי לבני דווקא לתקיפה אחרת המיוחסת לישראל, תקיפת הכור הגרעיני בסוריה ב-6 בספטמבר 2007.

במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת עם ח"כ יצחק הרצוג, שבו הוצג מועמד 'המחנה הציוני' לתפקיד שר הביטחון, ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין, סיפרה לבני כיצד כשרת חוץ השתתפה בישיבות סודיות עם ראש הממשלה ועם שר הביטחון בהן הוחלט גם על מלחמות, על מבצעים, חלקם עלומים, ודיברה על בדידותו של המנהיג כשמדובר בחיים ומוות של חיילים ואזרחים.

"העובדה שיושבים עוד שני אנשים לצידך בחדר לא הופכת את זה לשותפות. יש בדידות רבה במקום הזה. בצד השני של השולחן ישב ראש אמ"ן, ידלין, ואני ידעתי שבחוות הדעת שהוא נותן, תמיד תפיסת הביטחון שלו תהיה רחבה מהמתבקש. לא רק מה רוצים בצד השני אלא תפיסה רחבה יותר שכוללת גם את המערכה המדינית".


וכאן, בהתייחסה לעברו הצבאי של האלוף במיל' ידלין, שהיה בין טייסי חיל האויר שהפציצו בעבר את הכור הגרעיני בעיראק, אמרה: "נדמה לי שהיום כבר מותר להגיד את היותך בצוות המוביל בהפצצת הכור העיראקי ובישיבות אחרות שעסקו בכור אחר בסוריה, ואני ידעתי שהמלצותיך וחוות דעתך לעיתים מנוגדות, אך יאפשרו לי לקבל החלטה בלב שקט ובוטח בך".