אמנם ארגון חמאס לא לקח אחריות על הפיגוע היום (רביעי) בתל אביב, בו נפצעו ארבעה אנשים באורח קשה, אבל בארגון הטרור הביעו שמחה נוכח ההתפתחויות. בהודעה שפירסם חמאס הוא קרא לפיגוע: "פעולה הירואית ואמיצה. מדובר בתגובה טבעית על הפשעים שנעשים נגד בני העם הפלסטיני".



מוסא אבו מרזוק, בכיר החמאס, אמר כי ״הפיגוע בתל אביב הוא תגובה טבעית לעם תחת כיבוש. אין טרור יותר מכיבוש עם, וגזילת אדמתו, חירותו וכבודו״.

בכיר החמאס הדגיש כי העפ הפלסטיני ״דוחה את העוול שנגרם לו, ואף הסכם משפיל, תיאום ביטחוני, נירמול יחסים או מפגשים, יביא  להפסקת התנגדותו״.


גם אחמד בחר, סגן יו״ר הפרלמנט הפלסטיני, בירך על הפיגוע: ״הפיגועים בכל פלסטין הכבושה באים המסגרת התגובה הטבעית להגן על בני עמנו, על פי הדין הבינלאומי. דרך המו״מ של הרשות הפלסטינית היא בזבוז זמן ומתן הזדמנות לישראל לייהד את מה שנשאר מירושלים, השלמת הגדר והאחבת ההתנחלויות״. הבכיר בחמאס קרא לרשות ״להפסיק את המו׳מ ולשוב לדרך ההתנגדות״.
ארגון ״ועדות ההתנגדות״ הפלסטיני בירך על הפיגוע בתל אביב. ״מדובר בתגובה טבעית לפשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני, אדמתו והמקומות הקדושים לו, האחרון בהם נפילתם של שני אזרחים פלסטינים סאמי ג׳עאר וסאמי זיאדנה בעיר רהט, בנגב הכבוש והזועם״.

הארגון הוסיף, כי ״ההתנגדות לא תיפסק ומי שחושב שהעם שלנו יקבל את העוול ואינו מגיב, משלה את עצמו. פעולות הג׳יהאד תימשכנה בעומק הכיבוש, ומהפכת העם תימשך עד להחזרת כל זכויותינו״.

הארגון קרא ל״אינתפאדה בכל הערים הכבושות ב-48, לתמוך בבני עמנו בנגב הכבוש, כדי להדגיש את אחדות הגורל של עמנו מרפיח עד ראש הנקרה״.