הבית הלבן הגיב בקרירות  הערב (רביעי)  להודעתו של רה"מ כי יבקר בוושינגטון. בכיר בבית הלבן אמר כי לא נוצר עדיין כל קשר עם גורמים רשמיים ישראלים לגבי תוכניות ביקורו של נתניהו, בה הוא מתוכנן לדבר לפני שני בתי הקונגרס האמריקאי בוושינגטון.

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי בכירים אמריקאים יחליטו בנושא ביקורו של נתניהו כשישמעו ממקביליה הישראלים על תוכניותיו של ראש הממשלה הישראלי. "הפרוטוקול המקובל שמנהיג מדינה אחת ייצור קשר עם ממנהיג המדינה בה הוא מתכוון לבקר" אמר ארנסט לכתבים שהתלוו לנשיא אובמה על סיפונ של המטוס הנשיאותי. "נראה שהאירוע הנוכחי הוא חריגה המנוהלים המקובלים. 

מוקדם יותר היום נענה ראש הממשלה בחיוב לבקשת הקונגרס האמריקאי להגיע ולנאום לפני שני בתי המחוקקים בגבעת הקפיטול בוושינגטון.  המחווה מסמלת את הקשר ההדוק שמרגישים אנשי הסיעה הרפובליקנית, השולטת בשני בתי הקונגרס, למדינת ישראל בכלל ולשלטונו של בנימין נתניהו בפרט. 
 
מקור בלשכתו של נתניהו מסר כי ראש הממשלה בוחן את האפשרות כי ייפגש גם עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, איתו ידע נתניהו מערכת יחסים בעייתית יותר.

הקונגרס האמריקאי הזמין את נתניהו לשאת דברים ודובר הבית הרפובליקני, ג'ון ביינר, אמר כי נתניהו הוזמן לדבר בנושא "האיום החמור של האיסלאם הסוני הרדיקאלי ואיראן" שלדבריו מאיים על ארצות הברית ובנות בריתה. הביקור יערך ב -11 לחודש פברואר, רק חמישה שבועות לפני הבחירות לכנסת. 

הפעם האחרונה בה נאם נתניהו בפני הקונגרס האמריקאי הייתה לפני כ- 4 שנים, בשנת 2011. במהלך נאומו אמר בנושא המו"מ המדיני "נהיה נדיבים, אך לא נחלק את ירושלים. אנחנו מוכנים לוויתור באדמות אבותינו".