נשיא המדינה ראובן ריבלין  פרסם היום (שישי), במחווה יוצאת דופן, הודעת צער על מותו של עבדאללה מלך סעודיה שהלך הלילה לעולמו. 


 
עם היוודע דבר מותו של המלך הסעודי פרסם הנשיא ריבלין את ההודעה הבאה: "שמעתי בצער על מותו של המלך הסעודי עבדאללה. הוא היווה דוגמא למנהיגות שורשית, שקולה ואחראית בעלת מסורת דתית עמוקה. כ׳שומר המקומות הקדושים׳ לאסלאם המלך עבדאללה פעל כגורם ממתן המכבד את רגישותה וקדושתה של ירושלים וחתר לקידום חזון אזורי משגשג. מדיניותו הנבונה תרמה רבות לאיזונו ויציבותו של המזרח התיכון."
 
בירושלים מקיימים התייעצויות עם גורמים מדיניים בכירים, ובוחנים את האפשרות לשלוח אגרת תנחומים לבית המלוכה בריאד. בין ישראל לסעודיה אין יחסים דיפלומטיים, אולם גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי בישראל מעריכים מאוד את תרומתו של מלך סעודיה המנוח להרגעת הרוחות בירושלים, שהתלהטו מאוד בחודשים האחרונים. בבית הנשיא סירבו להתייחס לנושא האגרת.
 
גם הנשיא התשיעי, שמעון פרס, התייחס למותו של מלך סעודיה. הנשיא לשעבר, המשתתף בכינוס הכלכלי העולמי בדאבוס בהשתתפות בכירי הכלכלים ומנהיגי העולם, ובהם נשיא מצרים ומלך ירדן, התייחס הבוקר למותו של עבדאללה: "יוזמת השלום הסעודית שהציג המלך הייתה חשובה ביותר גם אם לא התקבלו כל היבטיה- זו תוכנית אמיצה המהווה בסיס עתידי לשלום במזרח התיכון. עמדתו השפיעה על רבים באזור ואני שולח מכאן תנחומי לבני משפחתו של המלך ולעם הסעודי ומקווה כי מורשתו תישאר גם בעתיד ותתרום להמשך השלום במזרח התיכון".
 

עבדאללה מלך סעודיה מת הלילה בגיל 90. הלוויתו תתקיים היום בריאד. המלך עבדאללה הציג בזמנו את יוזמת השלום הערבית, נלחם בדאש וניסה לקדם רפורמות בממ לכה הסעודית. את מקומו ירש אחיו למחצה הנסיך סלמאן בן עבד אל-עזיז. ההודעה על מותו של המלך מגיעה כמה שבועות לאחר שסוכנות הידיעות הסעודית דיווחה כי המלך סובל מדלקת ריאות ומאושפז בבית החולים. לעבדאללה ארבע נשים, שבעה בנים וחמש-עשרה בנות.