"אם היינו יכולים להתערב בלוח הזמנים של הקונגרס, היינו עושים כמה שינויים", כך אמר היום (שישי) דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט בהתייחסו לנאומו הצפוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני הקונגרס האמריקאי בנושא איראן



ארנסט נשאל אם הבית הלבן כועס על בואו של נתניהו ואמר כי מדובר בחריגה מהפרוטוקול כשנתניהו לא שוחח עם אובמה על ביקורו הצפוי בוושינגטון, אולם הוסיף כי בסופו של דבר זאת אחריותו של יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר כמי שקובע מי מוזמן לדבר בפני הקונגרס.



הוא שב והדגיש כי הנשיא אובמה לא ייפגש עם ראש הממשלה על מנת להימנע ממראית עין של התערבות בבחירות בישראל. 



השבוע הוזמן ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום בפני הקונגרס על הנושא האיראני, למורת רוחו של הממשל, ואילו מזכיר ההגנה ג'ון קרי ציטט מקור מודיעיני ישראלי, המתנגד להטלת סנקציות נגד טהרן בניגוד לעמדת נתניהו והקונגרס.

רגע מביך לדובר היה כשנשאל האם הנשיא אומבה יקבל בברכה חילופי שלטון בירושלים, וענה שכן משום שחשב כי הכוונה היתה לשינוי בעמדות של ראש הממשלה.

הדובר נשאל על המחלוקות בין ארצות הברית לישראל בנוגע להתמודדות עם תכנית הגרעין האיראנית. הוא ציטט את הנשיא שאמר כי הטלת סנקציות נוספות יפגעו במו"מ. הנישא מעוניין לתת לשיחות סיכוי ואם הן ייכשלו הוא ישמח להטיל סנקציות נוספות.

הוא הוסיף כי  אי ההסכמות עם ישראל בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית, לא יפגעו במחויבות האמריקאית לביטחונה של ישראל, כך אמר היום דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט.