נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס לראשונה למחלוקת סביב ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוושינגטון בתחילת מרץ, ואמר כי "זה לא הולם" לפגוש מנהיג פוליטי בימים שקודמים לבחירות בארצו. 

"החלטתי שלא להיפגש אתו בגלל שזו המדיניות הכללית שלנו, שאנחנו לא פוגעים איזשהו מנהיג עולמי שבועיים לפני הבחירות", אמר אובמה בראיון לרשת CNN. "אני חושב שזה לא הולם, וזה נכון גם לגבי חלק מבנות הברית הקרובות ביותר שלנו". 
אובמה ציין כי גם ביקורו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בארצות הברית מוקדם יותר החודש נערך כעת על מנת שלא יהיה קרוב מדי לבחירות שייערכו בחודש מאי. "קמרון התעקש שאם הוא רוצה להגיע – וזו הייתה פגישה חשובה ביותר – הוא צריך להיות רחוק מספיק מהבחירות כדי שזה לא ייראה איכשהו שאנחנו מתערבים", הדגיש הנשיא האמריקאי. 

בהתייחסו לסנקציות על איראן, הנושא המרכזי בנאומו הצפוי של נתניהו בפני הקונגרס, ציין אובמה כי גם המודיעין הישראלי אישר כי העיצומים שהוטלו עד כה על טהרן הם שגרמו למנהיגי איראן לפתוח במשא ומתן על תוכנית הגרעין ולצמצם את העשרת האורניום. אולם הוא הבהיר כי הוא מתנגד בתוקף להטלת סנקציות חדשות מאחר שהן עלולות להביא לקריסת השיחות הבינלאומיות. 
"זו תהיה טעות עבורנו אם נפגע בדיפלומטיה בתקופה קריטית כזו ללא סיבה מוצדקת ומה שאנחנו צריכים לעשות זה לסיים את סבב השיחות הזה, להציב לחץ על איראן כדי שיגידו כן למה שהקהילה הבינלאומית רוצה", אמר. 
אובמה הביע את ביטחונו כי אם אכן יושג הסכם בסופו של דבר, הוא יצליח לאשר אותו בקונגרס על אף הרוב הרפובליקני. "אמרתי כבר שאני מעדיף שלא יהיה הסכם על פני הסכם גרוע", הבהיר. "אבל אם אני יכול להוכיח שההסכם שנשיג מבטיח לנו מנגנוני בקרה שלא ניתן לערער עליהם לכך שאיראן לא יכולה להשיג פריצת דרך, ואם תהיה קבוצת מדענים ומומחי גרעין שיגידו שזה מבטיח שאיראן אינה על סף פיתוח נשק גרעיני, אז זה הדיון הציבורי שאנחנו רוצים".