הסנאט האמריקאי לא יתמוך במתן סיוע לרשות הפלסטינית כל עוד ממשל אובמה לא יבחן את בקשת הפלסטינים להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי, כך נאמר במכתב למזכיר המדינה ג'ון קרי, החתום על ידי 75 סנטאטורים. 

לטענת הסנאטורים, החוק האמריקאי אוסר על סיוע כלכלי לרשות הפלסטינית אם היא תיזום חקירה של אזרחים ישראלים בבית הדין או "תתמוך באופן פעיל" בחקירה שכזאת.
"למרות שאנו מאמינים שלארצות הברית יש אינטרס לספק סיוע הומאניטרי דחוף לעם הפלסטיני", כתבו הסנאטורים, "לא נתמוך בסיוע לרשות כל עוד הממשל בוחן את הבקשה".

לא ברור האם פעולות הרשות הפלסטינית הן עבירה על החוק האמריקאי, משום שבאופן רשמי, התובע בבית הדין בהאג הוא שיזם את הבדיקה המקדמית בשאלה האם בוצעו פשעי מלחמה במהלך מבצע צוק איתן, ולא הפלסטינים. 
הסנאטורים סייגו את מכתבם ואמרו כי הם בעד סיוע הומאניטרי, מה שאומר שככל הנראה שרוב הסיוע בסך 500 מיליון הדולרים שמעבירה וושינגטון לעם הפלסטיני יימשך, אולם הדבר עלול לפגוע בעזרה הביטחונית. 
איפא"ק, השדולה האמריקאית-ישראלית, שיבחה את המכתב, שיזמו הסנאטורים קירסטן גיליארד הדמוקרטית ומרקו רוביו הרפובליקני: "המאמץ הפלסטיני לחקירה בבית הדין הפלילי הבינלאומי הוא ניסיון ברור לדה-לגיטימציה של זכות ההגנה העצמית של ישראל נגד חמאס".