הרשות הפלסטינית נוקטת צעד חריף נגד ישראל: הפלסטינים  הודיעו היום (שני) על החרמה של מוצרים של חמש חברות ישראליות בשטחים הפלסטיניים, שתיכנס לתוקפה ביום רביעי הקרוב. החלטה מגיעה בעקבות הסנקציות הכספיות והקפאת כספי המסים הפלסטינים שהטילה ישראל על הרשות הפלסטינית בעקבות הפנייה למועצת הביטחון.

על הצעד נודע במסיבת עיתונאים שנערכה היום בהשתתפות חברי הוועד הפועל של אש"ף, בהם פתח מחמוד אל-עאלול, שעומד בראש ועדה שבחנה את הנושא. אל-עאלול הסביר כי ההחלטה כוללת חמש חברות ישראליות גדולות, בהן שטראוס ותנובה, והיא תיכנס לתוקפה בעוד יומיים, ביום רביעי הקרוב. 
 הוא הוסיף הוועדה נתנה לסוחרים הפלסטיניים תאריך יעד של שבועיים להיפטר מכל המוצרים של החברות הישראליות שכלולות בחרם, והסביר כי יהיו נציגים של הוועדה בכל המחוזות הפלסטיניים על מנת להבטיח אכיפה מלאה של ההחלטה. 

עוד ציין, כי ההחלטה באה בתגובה לשלטון הכיבוש, שלדבריו הפך חריף יותר בלחץ על העם הפלסטיני, שדורש חופש וזכויות. הוא הוסיף כי הישראלים ממשיכים בצעדים של הפקעת אדמות.הוא הדגיש כי על ישראל לאמץ את ההצעה הפלסטינית לאו"ם, ולהפסיק לתפוס אדמות פלסטיניות, ו"את הרג הפלסטינים", וכל זאת "כחלק מתעמולת הבחירות הניתנת על ידי המפלגות לבוחר הישראלי". 
לדברי אל-עאלול, החרם על מוצרים ישראלים חייב להיות אסטרטגייה פלסטינית קבועה, שתיעשה בהדרגה ולבסוף תכלול את כל המוצרים הישראלים.