ראש הממשלה בנימין נתניהו מסביר את נסיעתו לקונגרס, נוכח הסערה התקשורתית בישראל ובארה"ב ואומר כי לא מדובר ברצון לעימות מול נשיא ארה"ב, ברק אובמה. "לא מדובר במחלוקת אישית ביני לבין הנשיא אובמה. אני מעריך את הנשיא ותמיכתו בישראל בנושאים רבים ואני בטוח שגם הוא מבין את החובה שלי להגן על בטחון ישראל". 



נתניהו הוסיף והדגיש כי הוא יסע לקונגרס "לא כי אני מחפש או מבקש עימות עם נשיא ארה"ב, אלא כי חובתי לדבר בעניין שמאיים על קיומנו. אני מתכוון לדבר בנושא זה לפני תהליך היעד של ההסכם ה-24 במרץ ואני מתכנן לדבר בקונגרס כי ייתכן שלקונגרס יהיה תפקיד חשוב ומכריע בעניין".



בנוסף, נתניהו הזכיר כי במהלך ההיסטוריה היו מחלוקות בין מדינת ישראל והממשל בארה"ב, בנושאי ההכרזה של מדינת ישראל, הפצצת הכור הגרעיני בעיראק ומבצע חומת מגן. נתניהו אמר כי "כל ההחלטות הללו נתקלו בהתנגדות נמרצת מהממשלים האמריקאיים, לכן היו מחלוקות. אף אחת מהמחלוקות הללו לא הובהילו לקרע. להיפך - היחסים שלנו הפכו חזקים יותר".

"היום יש מחלוקת לישראל עם הממשל האמריקאי על ההצעה שנמסרה לאיראן, שהודיעה על רצונה להשמיד את ישראל, ובמסגרתה תוכל תוך זמן קצר לפרוץ אל הפצצה ותוך כמה שנים לפתח נשק גרעיני למימוש המטרה הזו", הזהיר נתניהו והוסיף כי הוא מוסר תנחומים לנשיא אובמה ולמשפחתה של האזרחית האמריקנית קיילה מולר שנהרגה ככל הנראה במהלך ההפצצות על מעוזי דאעש ומסר כי "ליבנו אתכם".

אובמה התייחס אתמול לנאום: "מה בוער לו?"


אתמול בערב התייחס נתניהו לסערה סביב נאומו הצפוי בקונגרס האמריקאי בחודש מרץ והדגיש כי הוא מתכוון לנסוע ולנאום כמתוכנן ואמר: "אני נחוש לנסוע לוושינגטון ולהציג את עמדת ישראל בפני הקונגרס והעם האמריקאי.  מיום הקמת המדינה ועד היום היו כבר חילוקי דעות בנושאים מהותיים בין ישראל והממשל האמריקאי, והיחסים נותרו איתנים. כך יהיה גם הפעם". נתניהו הדגיש כי "לא מדובר בנושא פוליטי, זה נושא קיומי. וכך אני מתייחס אליו". 

בכנס השקת קמפיין הליכוד בשפה הרוסית באוניברסיטת בר אילן התייחס נתניהו להסכם המסתמן עם איראן ואמר כי "בשעה שישנם כאלה שעוסקים בפרוטוקול או בפוליטיקה, הולך ומתגבש במינכן הסכם רע עם איראן אשר יסכן את קיומה של ישראל. לפי הדיווחים שמגיעים אליי, ההסכם הזה יאפשר לאיראן תוך שנים ספורות יכולת לייצר עשרות פצצות גרעין. כראש ממשלת ישראל חובתי לעשות הכל כדי למנוע הסכם מסוכן זה".
מנגד התייחס גם נשיא ארה"ב ברק אובמה לנושא והודה כי הוא ונתניהו לא רואים עין בעין בנושא הגרעין האיראני: "זה לא הגיוני לפגוע בשלב זה במגעים עם איראן, כפי שנראה שנתניהו עושה", אמר אובמה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "לי ולנתניהו יש חילוקי דעות עמוקים לגבי ההסכם. מה בוער לו? האפשרויות האחרות הן מועטות ולא טובות", הבהיר הנשיא.

מוקדם יותר היום דווח כי חברי קונגרס דמוקרטים שוקלים להחרים את המושב המשותף שבו צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאת נאום. כך לפי אתר החדשות 'פוליטיקו'. 
 "חברי קונגרס דמוקרטיים מתלבטים בין הפגנת נאמנותם לנשיא ברק אובמה לבין רצונם לשמוע ישירות מראש הממשלה נתניהו מדוע לדעתו ההסכם הנידון בין ארצות הברית לאיראן הוא רעיון רע", כותב פרשן האתר אליוט ג'גר. אף אחד מחברי הקונגרס הדמוקרטים לא אמר בפומבי שהוא שוקל להיעדר מהמושב "למרות לחצים לעשות זאת מצד הבית הלבן ושדולת ג'יי סטריט", נטען בדיווח. "אבל בשיחות פרטיות לא מעטים מחברי הקונגרס הדמוקרטיים כבר החליטו להעדר מהמושב ולהחרים את נתניהו".