מחלוקת בין הליכוד למשרד מבקר המדינה בנוגע למסקנות מפרסום דוח מבקר המדינה. בניגוד לתגובת הליכוד לפיה אין חשש לפלילים, עולה כי פרשת "קבלן החשמל", הנמצאת בלב ליבו של הדוח, העלתה, לכאורה, חשש לפלילים והועברה לבדיקת הפרקליטות. 



דובר מבקר המדינה, שלמה רז, הבהיר בשיחה עם "מעריב" שנושא קבלן החשמל אכן נמצא בבחינת הפרקליטות. במשרד המשפטים אישרו ואמרו כי החומרים נמצאים בבחינת הדרגים המקצועיים. המשמעות היא כי החומרים שהועברו במסגרת סעיף 14 ג' מעלים חשש לפלילים בניגוד לתגובת ראש הממשלה. 



במסיבת עיתונאים שקיים צוותו של נתניהו, אמר עורך דינו של ראש הממשלה, דוד שמרון, כי "החשמלאי הגיע בסוף השבוע ולא ביום כיפור, מאחר ובני הזוג נתניהו נמצאים בקיסריה בסופי שבוע".

על אב הבית לשעבר במעון, מני נפתלי, אמר שמרון כי "בשנים שנפתלי היה אב הבית יש עלייה בהוצאות עבור ארוחות. עובד הבית אמנון זכאי מתאר בתצהירו שהכינו ארוחה עבור בני הזוג, אך נפתלי השליך אותה לפח. נפתלי יצר מערבולת של הוצאות". 

עוד לפני כן, בניגוד לנאמר בדוח ועל ידי משרדו של יוסף שפירא, ממפלגת הליכוד נמסר בניגוד לכתוב בדוח המבקר: "בדברים שכן נבדקו בדוח על ידי המבקר - אין שום חשש לפגיעה בטוהר המידות ובוודאי לא חשש לפלילים. הפתיח שלפני הדוח, שאיננו חלק מהדוח, כולל זוטי דברים על מחזור בקבוקים ורכישת רהיטי גן. דברים אלו לא נבדקו על ידי המבקר, לא נעשתה פנייה למשרד ראש הממשלה או לראש הממשלה בעניינים אלה ולא ניתנה להם זכות תגובה בנושאים אלו".



עוד נכתב בתגובת הליכוד: "ראש הממשלה מכבד את המלצות דוח המבקר לגבי כל הנושאים שנבדקו. חלק גדול מההמלצות בד"ח יושמו טרם כתיבתו. ראש הממשלה הנחה ליישם את ייתר ההמלצות באופן יעיל ומיטבי. לצערנו, הקמפיין התקשורתי המתגלגל סביב דוח זה בשבועות האחרונים הוא ניסיון ברור להפיל את ראש הממשלה וממשלת הליכוד על ידי עיסוק בזוטות והסחת דעת מהנושא החשוב באמת: מי יגן על מדינת ישראל מול האיומים הביטחוניים העצומים והלחצים הבינלאומיים - בנימין נתניהו או ציפי ובוז'י. 



על הטענות המופיעות בדוח אמרו בליכוד: "הפתיח שלפני הדוח, שאיננו חלק מהדוח, כולל זוטי דברים על מחזור בקבוקים ורכישת רהיטי גן. דברים אלו לא נבדקו על ידי המבקר, לא נעשתה פנייה למשרד ראש הממשלה או לראש הממשלה בעניינים אלה ולא ניתנה להם זכות תגובה בנושאים אלו.  בדוח המבקר אין השוואה למעון רשמי אחר כלשהו בישראל. מצב זה יוצר בעיה קשה של אמת מידה, כי הוצאות של מעון רשמי אינן דומות בשום אופן להוצאות בבית פרטי כלשהו".



בהמשך התגובה, בוחרים בליכוד להסיט את האש לעבר הוצאות בית הנשיא: "הוצאות בית הנשיא גדולות עשרות מונים מאלו של מעון ראש הממשלה. לגבי בית הנשיא, אין פירוט בדוח המבקר על חלוקת התקציב, ואין ירידה לפרטים. על כן אין בסיס להשוואה המאפשר לציבור לשפוט מהן אמות המידה המקובלות. חשוב להדגיש: הוצאות מעון ראש הממשלה ירדו משמעותית בשנתיים האחרונות. ההוצאות גדלו משמעותית בתקופה מסוימת, שבה ניהל את המעון הרשמי מני נפתלי - עובד ממורמר לשעבר, המוביל מסע השמצות והכפשות נגד ראש הממשלה, על מנת להוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה ולפגוע בראש הממשלה ובליכוד בתקופת בחירות. הוצאות המעון הרשמי ירדו ופחתו משמעותית לאחר עזיבתו של נפתלי את התפקיד".