מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, העיד במשך שעות ארוכות בנוגע להתנהלות מעון ראש הממשלה. ככל הנראה, נפתלי העיד בנושא פרשיות הבקבוקים ורהיטי הגן, וייתכן אף בסוגיות נוספות. נפתלי העיד עד לשעה 05:00 בבוקר היום (שישי), כשעדותו החלה בסביבות השעה 19:00 אתמול.



נפתלי התייצב אמש בפני תנ"צ אפרים ברכה, ראש להב 433. לפני כניסתו ליחידה, אמר נפתלי: "אני הולך להוציא את הכל על משרד ראש הממשלה. בשבוע האחרון הכניסו אותי שוב לכותרות וזו לא הייתה המטרה שלי".
מני נפתלי מגיע לחקירה. צילום: יקי צימרמן

עוד אמר נפתלי: "כל העובדים שהיו בתקופתי במשרד ראש הממשלה מדברים על אדם אחד - עזרא סיידוף. הוא אחראי לכל הוצאות המעון. לאחרונה הבנתי שאני משפיע בבחירות. התפטרתי מהעבודה ואני פה עם הפנים למעלה והולך להגיד הכל. אני לא מפחד מאף אחד".



כזכור, נפתלי צפוי לקבל חסינות מהמשטרה מפני הפללה עצמית, בתמורה לעדותו בפרשות הנוגעות לראש הממשלה ורעייתו, "פרשת הבקבוקים" ו"פרשת רהיטי הגן". את הבקשה לחסינות העלה נפתלי כשהגיע למשרדי להב 433, לבקשתו, במטרה למסור את גרסתו ב"פרשת הבקבוקים", אלא ששם פירט גם ביחס ל"פרשת רהיטי הגן" ופרשיות נוספות, וביקש חסינות מהפללה עצמית. 



הבקשה הועברה לבחינה בקרב הדרגים המקצועיים במשרד היועץ המשפטי לממשלה ובפרקליטות, שקיבלו חומרים בתחילת החודש ועוד קודם לכן. בהמשך להתכתבות עם משרד מבקר המדינה, הם קיבלו חומרים בפרשת קבלן החשמל. היועץ  המשפטי לממשלה בוחן בימים אלו האם לפתוח בהליכים פליליים ביחס לפרשיות אלו וטענות אחרות שהועלו. ההחלטה הצפויה על מני נפתלי היא החלטה משמעותית, מכיוון שלעדותו צפוי להיות משקל מרכזי בהחלטתו של היועץ. 



נפתלי מגיע ללהב 433. צילום: יקי צימרמן

ממשרד המשפטים נמסר: "במסגרת בדיקת החומר שהועבר ממשרד מבקר המדינה בעניין מעונות ראש הממשלה, המתבצעת בפרקליטות המדינה, ובהמשך לפנייתו של מר מני נפתלי למשטרה, במסגרתה ביקש להגיש תלונה בנושא, התבקש ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה להשלים את גביית עדותו של מר נפתלי וזה העביר את הטיפול בנושא למפקד יחידת להב 433. כך הוחלט היום בתום התייעצות אצל היועץ המשפטי לממשלה, כהמלצת פרקליט המדינה".

נפתלי יגיש בשבוע הבא תביעת דיבה נגד נתניהו



מוקדם יותר, נפגש נפתלי עם אחד מעורכי הדין המובילים בישראל בתחום של לשון הרע. נפתלי אמר כי הוא לא מתכוון לעבור לסדר היום על "קמפיין ההשמצות השקרי", כהגדרתו, שמנהלת משפחת נתניהו נגדו. לדברי נפתלי, משפחת נתניהו ושותפיה עברו כל גבול הגיוני ומוסרי בניסיון לתלות בו את האשם למסקנות דוח מבקר המדינה על ההוצאות האדירות של מעון רה"מ.
נפתלי אמר, כי "נגמרו הימים בהם כל אחד אומר מה שהוא רוצה, בלי שמץ של אמת ובלי לקחת אחריות. שוב שוכחים שם בבית משפחת נתניהו שמדובר בבני אדם. יש גבול להתעללות ולהתעמרות שאדם אחד יכול לשאת על גבו. אני אדם רגיל. אדם פשוט. מקום העבודה שלי לא עמד בהתחייבויותיו כלפיי והפר אינספור חוקי עבודה כלפיי כעובד". 

עוד אמר נפתלי: "בחלומותיי השחורים ביותר לא חלמתי שכך ינהג ראש ממשלה בישראל, ויטיל עליי את האחריות להוצאות הפרטיות שלו ושל בני משפחתו. בדיוק כפי שמשפחת נתניהו מתעמרת בעובדיה במעון רה"מ, כך היא ממשיכה בהתעמרות, בהתעללות ובניסיון לשבור את רוחי ונפשי, בדרכים הקשות והגרועות מכולן. אני לא ממליץ לאף אדם להיות במקומי".