"אל תטעו. חירות האדם היא תחת מתקפה בכל רחבי העולם. הכבוד וערכים האנושיים הם תחת איום ממשי", כך התריע היום (חמישי) שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור בישיבה מיוחדת שקיימה היום מועצת הבטחון לציון 70 שנה לנצחון הצבא האדום על הנאצים. 
"אלה שלחמו וניצחו במלחמת העולם השנייה לא חשבו ולא תיארו לעצמם עולם שיהיה תחת איום כמו איראן גרעינית".  
ביוזמת רוסיה, מציינת מועצת הבטחון מדי עשור שנים את סוף מלחמת העולם השנייה שבהיסטוריה הרוסית זכורה כמלחמה נגד הפשיזם שהובס על ידי הצבא האדום. בישיבה המיוחדת ניצל שגריר ישראל את התאריך ההיסטורי והזכיר לחברות המועצה את מוראות מלחמת העולם השניה ואת הקרבנות האנושיים העצומים שברית המועצות הקריבה במלחמתה נגד הנאצים. 

"תודות לאומץ הלב וההקרבה רוסיה ניצחה", אמר, אבל ציין כי "האנושות היתה נראית אחרת בלי שיתוף הפעולה והברית בין ארה"ב, בריטניה, צרפת ורוסיה וארצות אחרות".
"לפני 70 שנה, בשעה האפלה ביותר של אירופה, שליש מהעם היהודי הושמד בשואה. הטרגדיה של השואה היא כתם על מצפון האנושות ואסור שתשכח".
היום הזכיר השגריר פרושאור למועצה: "אנו כאן כדי לאשר מחדש שהאחריות למנוע יסורים מוטלת על כתפי כולנו. המנצחים במלחמת העולם השניה הקימו את האו"ם והתחייבו שההבטחה 'לעולם לא עוד' לא תישאר הבטחה ריקה. אבל עצם הערכים של הארגון הם היום שוב מאויימים על ידי קיצוניים שמטרתם היא אורח החיים שלנו". 
"ממערב אפריקה ועד למזרח התיכון הקבוצות הקיצוניות מיישמות מגיפה של רדיפות והם מאמינים כי על ידי השתקת יחידים הם יכולים להשתיק את האנושות. "אנו חייבים להשיב מלחמה. מלוכדים באומץ נוכל לבלום את האלימות הקיצונית ולהגן על הערכים שכל כך יקרים לנו".
בהמשך נאומו התריע השגריר: "תארו לעצמכם כיצד ייראה העולם אם איראן תורשה להמשיך בתוכנית הגרעין שלה. איראן גרעינית תיצור מירוץ גרעיני במזרח התיכון, היא תיצור מטריה גרעינית שתגן על קבוצות טרור ותאפשר להן לפעול בלי תגובה". 
"לא זה העולם שהגברים והנשים שלחמו לפני 70 שנה חשבו עליו. מלחמת העולם השניה לימדה אותנו שלהיעדר תגובה מחיר גבוה. זאת הסיבה לקיומו של האו"ם וזאת המחוייבות של הארגון שאנו חייבים לעמוד בה".