ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נחת לפני זמן קצר מביקורו בארה"ב והתייחס לנאום בפעם הראשונה מאז עמד בקונגרס.

"אחרי הביקור בארה"ב, אני שב לישראל בידיעה שברחבי העולם שמעו רבים את מה שיש לישראל לומר מול ההסכם הרע שמתגבש עם איראן. בנאומי בקונגרס האמריקני הצעתי חלופה מעשית - כזאת שמצד אחד תאריך לשנים את משך הזמן שייקח לאיראן לפרוץ לנשק גרעיני אם תחליט להפר את ההסכם, באמצעות מגבלות תקיפות יותר". 
"אותה חלופה מעשית שהצגתי בפני הקונגרס מציעה גם לא להסיר אוטומטית את הסנקציות מאיראן, עד שהיא תחדל מהפצת טרור ברחבי העולם, ממעשי התוקפנות נגד שכנותיה ומאיומים בהשמדת ישראל. התגובות שקיבלתי הן מדמוקרטים והן מרפובליקנים היו מעודדות מאד, והתרשמתי, שהם מבינים טוב יותר מדוע העסקה הזאת רעה, ומהי החלופה הנכונה לעסקה הזאת. פורים שמח לכל בית ישראל".

כזכור, אמש, בשיחה עם עיתונאים בחדר הסגלגל, במהלך פגישה עם מזכיר ההגנה, אשטון קרטר, הודה נשיא ארה"ב, ברק אובמה כי הוא לא צפה בהופעתו של ראש הממשלה הישראלי והוסיף "הסתכלתי בתמלול ועד כמה שראיתי, לא היה דבר חדש. לגבי הדרך שבה נמנע מאיראן נשק גרעיני, ראש הממשלה לא הציע אף חלופה מעשית", הצהיר הנשיא. "ראש הממשלה נתניהו לא הציע אף חלופה שתאפשר לוודא שאיראן אכן לא תשיג נשק גרעיני".
 
"אם לא יהיה לנו הסכם, כמו שנתניהו מציע, זה יהיה מאוחר מדי מכדי שנגלה שאיראן מתקדמת לעבר פצצה גרעינית", הוסיף הנשיא האמריקאי. "אלה הדברים שהוא אמר אחרי הסכם הביניים וכעת אפילו בכירים בממשלתו מודים שאיראן מילאה את חלקה בעסקה".
 
"עוד אין לנו הסכם. אבל אם נצליח, זה יהיה ההסכם הטוב ביותר האפשרי עם איראן כדי למנוע ממנה מלהשיג נשק גרעיני", הדגיש אובמה, שהבהיר כי במקרה של הסכם הוא מוכן להסביר לכל אחד מחברי הקונגרס כיצד המטרה של עצירת הגרעין האיראני תוגשם. אובמה הוסיף כי הוא מסכים עם נתניהו לגבי חוזק היחסים בין המדינות.