על פי דיווחים שונים, מתכנן נשיא ארה"ב ברק אובמה לנצל את עשרים החודשים שנותרו לכהונתו ולדחוף ליוזמה מדינית גדולה במשא ומתן הלא נגמר בין ישראל והרשות הפלסטינית. גורמים מובילים בליכוד הביעו אמש (שישי) סיפוק מהדיווחים, שלא לומר אפילו שמחה. 

אתר "הארץ" ציטט גורמים בבית הלבן, שאמרו כי אובמה ממש לא ויתר על המשא ומתן המדיני, ומתכוון לחדש אותו במלוא המרץ לאחר שממשלה חדשה תושבע בירושלים. 
"אנחנו רוצים לראות את הרכב הממשלה החדשה בישראל ואת עמדתה בנושא", אמר להארץ בכיר בממשל אובמה. הוא הוסיף עם זאת "כי בשנה וחצי-שנתיים שנותרו לאובמה בתפקיד אנו נאלץ לטפל בסוגייה הזו כי הזמן לא עובד לטובתנו". 

לפי הדיווח, למרות שהיוזמה נראית בעייתית עבור הימין הישראלי כיוון שהיא מרמזת על לחץ הצפוי  מוושינגטון על ירושלים לבצע ויתורים לפלסטינים, היוזמה עשויה דווקא לשרת את המטרות קצרות-הטווח של נתניהו. 
 בכירים בליכוד אמרו לג'רוזלם פוסט כי המפלגה יכולה לנצל את הדרישה האמריקאית לנסיגות ישראליות כדי למשוך מצביעים לליכוד. לטענתם, להזכיר למצביעים את הסכנה של ממשל אובמה בשנתיים שנותרו לו יכול להפחיד אותם ולגרום להם לשלשל את הפתק של הליכוד בבחירות הקרובות.