במפלגת ש״ס התייחסו הערב (שבת) לקריאתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שלא למנות את יושב ראש ש"ס, אריה דרעי, לתפקיד שר הפנים.



"מר לפיד, סיימנו לקבל מכבודו הוראות, המדינה סיימה לקבל מכבודו הוראות", אמרו בש"ס, והוסיפו: "שר האוצר הכושל בתולדות מדינת ישראל עדיין מעז להטיף מוסר אחרי שריסק עשרות אלפי משפחות והביאם לפת לחם, לאחר שנתיים של הנהגה כלכלית חובבנית, לעם בישראל מגיע הנהגה בעלת נסיון".



מוקדם יותר פנה שר האוצר לשעבר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, והפציר בו שלא למנות את דרעי, לתפקיד של שר בכיר (ככל הנראה מדובר על תפקיד שר הפנים', אותו ידרוש כנראה דרעי), בשל הרשעתו בעבר בשחיתות. בסטטוס שהעלה לחשבון הפייסבוק פנה לפיד לנתניהו וכתב: "האם אתה שלם עם הרעיון שתמנה לשר בכיר (אני מבין שמדובר על שר הפנים), האחראי על תקציבים של מיליארדים. אל תפקיר בידי אדם כזה את הקופה הציבורית אדוני ראש הממשלה, זה הכסף של כולנו".


שלשום פנתה התנועה לאיכות השלטון לנתניהו וקראה לו שלא למנות את דרעי לשר בגלל עברו הפלילי. בהודעה שפרסמה התייחסה התנועה להרכבת הקואליציה שתוטל בקרוב על ראש הממשלה, בנימין נתניהו וקראה שלא לתת לדרעי את את תיק הפנים, אשר לפי מקורבים הוא מעוניין בו.