שיתוף הפעולה המודיעיני בין ישראל לארה״ב שומר עדיין על הרמה הגבוהה שאליה הגיע בתקופת הנשיא אובמה, כך התברר בעקבות סדרת פגישות שקיים בארה״ב ראש אמ״ן, אלוף הרצי הלוי.
ערב הבחירות שב אלוף הלוי, שנכנס לא מזמן לתפקיד ראש אמ״ן (שהוא גם ״המעריך הלאומי״) מביקור עבודה ראשון בארה״ב. הלוי פגש את מרבית עמיתיו בזרועות המודיעין האמריקאיות השונות, כולל מסוכנות ה-NSA האדירה, המקבילה ליחידת המודיעין היוקרתית 8200. המסקנה בתום הסיור היא כי רמת האינטימיות ושיתוף הפעולה הגבוהים בין המודיעין הישראלי לאמריקאי תישמר בשלב הזה, על אף החיכוכים והמשבר האסטרטגי המתגלגל ביחסים המדיניים בין המדינות בכלל, ובין הבית הלבן ללשכת ראש הממשלה בפרט.
במערכת הביטחון היו לא מעט חששות, לאור ההידרדרות הפומבית ביחסי ישראל־ארה״ב, להשפעה מיידית על שיתוף הפעולה הביטחוני בכלל, והמודיעיני בפרט. כרגע, לפחות, עושה רושם כי החשש הזה הופרך. הנשיא אובמה, בהתבטאויות פנימיות, מדגיש כי אין בכוונתו לפגוע בביטחונה של ישראל או בשיתוף הפעולה המודיעיני איתה.

לעומת המצב במערכת הביטחון, בזירה המדינית חששות כבדים בירושלים למימוש חלק מהאיומים האמריקאיים בעקבות הבחירות והתבטאויותיו האחרונות של נתניהו במהלך הקמפיין: ההערכה כעת היא כי הסיכויים לביטול הווטו האמריקאי האוטומטי למען ישראל במועצת הביטחון, גבוהים. ארה״ב תבחן, על פי ההערכה, מעתה והלאה כל מקרה לגופו. המטרייה הבינלאומית אף היא בסכנה, וגם הבלימה של יוזמות אירופיות לחרמות ולסנקציות - מתנדנדת. הממשל האמריקאי הכריז על ״הערכה מחדש״ וזהותו של שר החוץ הבא תהיה קריטית למאמץ לשקם את ההריסות שהותיר אחריו קמפיין הבחירות האחרון בישראל.