בעקבות גל השמועות והניחושים של הימים האחרונים לגבי אפשרות של הקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, הבהיר היום (שני) יו"ר "המחנה הציוני", יצחק הרצוג, הנופש בצפון: פניה של מפלגת "המחנה הציוני" "לאופוזויציה מול ממשלת ימין צרה ומסוכנת לאזרחי ישראל".



הרצוג הוסיף: "המשחקים והספינים המוכרים של ביבי, אלקין וארדן לא יעזרו להם. סיעת המחנה הציוני כולה מאוחדת ומגבה את עמדתי כי פנינו לאופוזיציה מול ממשלת ימין צרה ומסוכנת לאזרחי ישראל" .



מקורביו הוסיפו כי מביך ותמוה שמי שכינה את לבני והרצוג אנטי ציוניים במשך קמפיין שלם מנסה עכשיו להשתמש בתסריט של ממשלת אחדות כמנוף סחיטה מול שותפיו בימין העמוק.



אתמול אישרו בכירים במפלגה את חשיפת בן כספית במעריב, לפיה הרצוג הציע למשה כחלון תיקים בכירים ורוטציה על ראשות הממשלה - אם יצטרף אליו. במחנה הציוני ציינו כי ״מדובר באפשרות שנבחנת. הרצוג משוחח עם כל השותפים האפשריים״.








גם אנשי סיעת "יש עתיד", שהגיעו הבוקר לבית הנשיא להתייעצויות על מי תוטל הרכבת הקואליציה, אמרו כי המפלגה בדרכה לאופוזיציה. חברי יש עתיד בחרו שלא להמליץ על איש מהמועמדים להרכבת הממשלה. 



מפלגת "כולנו" של משה כחלון, המליצה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובכך קבעה כי יו"ר הליכוד זכה ל-61 ממליצים ויקבל מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה הבאה.