לאחר סבב בזק, אליו הגיעו כל סיעות הכנסת ה-20 המתגבשת, הסתיים היום (שני) הליך ההתייעצות בין נשיא המדינה, ראובן ריבלין לבין כל נציגי הבית.


המשלחת האחרונה שהגיעה היתה מרצ, שביקשה להטיל את התפקיד על יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג.



בתום הסבב המליצו 67 חברי כנסת להטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה ו-29 על הרצוג. במהלך הפגישה של סיעת מרצ עם הנשיא ביקש ממנו ח"כ עיסאווי פרייג' לדרוש מרה"מ נתניהו להתנצל על דבריו נגד הציבור הערבי בישראל ואמר: "אנחנו רואים בך הנשיא מגן של כל אזרחי המדינה הסובלים מגזענות והסתה. ערבים, שמלאנים, מזרחי ושאר הקבוצות".

ביום רביעי יגיע רה"מ המיועד בנימין נתניהו ויקבל בטקס חגיגי את כתב המנדט להקמת הממשלה ה-34. לרשותו יעמדו 28 ימים ועוד ארכה נוספת של 14 במידה ויזדקק לעוד.

עוד הגיעו היום מפלגות כולנו שהמליצה על נתניהו, ישראל ביתנו, שהמליצה על נתניהו ויש עתיד שבחרה שלא להמליץ על אף רשימה.

הסבב החל אתמול עם ש"ס ויהדות התורה, שהמליצו כל אחת בתורה על נתניהו, המחנה הציוני והליכוד, שהמליצו על נציגיהם והרשימה המשותפת (לא המליצה על אף אחד). בצאתו מבית הנשיא אמר ליברמן: "הדרישה שלי היא לתיק הביטחון אבל אנחנו לא נגיע לדיון בתיקים לפני הסכמה על קווי היסוד של המפלגה".
 
ריבלין כבר אותת על כוונותיו כשאמר במהלך ההמלצה של ליברמן: "צריך להטיל את התפקיד על חבר הכנסת שלו יש הסיכויים הגדולים ביותר. כאן אין סיכויים יש ודאות".