ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חזר בו היום (שני) מקריאתו לאזרחים לצאת להצביע, מכיוון ש"הערבים נעים בכמויות לקלפיות". נתניהו נפגש עם נציגי המיעוטים ברחבי הארץ ואמר להם: "אני יודע שהדברים שאמרתי לפני ימים אחדים פגעו בחלק מאזרחי ישראל, פגעו בערביי ישראל. לא הייתה לי שום כוונה שכך יהיה. אני מצטער על כך".



עוד אמר נתניהו במהלך הפגישה: "המעשים שלי כראש ממשלה, כולל ההשקעות האדירות במגזרי המיעוטים, מוכיחים את ההפך הגמור. אני חושב, באותה מידה, שאסור ששום גורם מחוץ למדינת ישראל יתערב בתהליכי הדמוקרטיה שלנו. אני רואה את עצמי כראש הממשלה של כל אחד ואחד מכם, של כל אזרחי ישראל, ללא שום הבדל של דת, גזע ומין. אני רואה בכל אזרחי ישראל שותפים לבנייתה של מדינת ישראל, משגשגת ובטוחה, למען כל אזרחי ישראל".

רעייתו של נתניהו, שרה, אמרה במפגש: "אזרחים ואזרחיות, ראשי רשויות, שייח'ים ונכבדי העדה, בדואים, דרוזים, צ'רקסים, נוצרים ומוסלמים - בני כל העדות והדתות. אנחנו נמצאים אתכם במעון רה"מ וברוכים תהיו בביתנו. אני רוצה לברך אתכם בשם כל המשפחה שלי ובשם כל עם ישראל - ברוכים תהיו וברוכים הבאים. בית רה"מ הוא הבית של כל אזרחי ישראל. אנחנו מודים לכם שהגעתם".

שרה נתניהו נואמת במהלך המפגש. צילום: דוברות הליכוד

בתגובה לדברים, מסרו ברשימה המשותפת: "לצערנו הגזענות של נתניהו וממשלותיו לא התחילה ולא תסתיים בהתבטאות המסיתה הזאת. חקיקה גזענית ומדירה ומדיניות מפלה הן תכנית העבודה של נתניהו גם לכנסת הקרובה ולכן לא נותר לנו אלא לדחות את התנצלותו ולהמשיך במאבקנו למען שיוויון לאוכלוסיה הערבית".

כזכור, ביום הבחירות, העלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעמוד הפייסבוק שלו, סרטון בו הוא אמר: "שלטון הימין בסכנה. המצביעים הערבים נעים בכמויות אל הקלפי. עמותות השמאל מביאות אותם באוטובוסים”.

בפנייה לבוחריו אמר נתניהו: "לנו אין V15, יש לנו "צו 8", יש לנו רק אתכם. צאו אל הקלפי, תביאו את החברים ובני המשפחה, הצביעו מחל כדי לסגור את הפער בינינו לבין מפלגת 'העבודה'". בעזרתכם ובעזרת השם נקים ממשלה לאומית שתשמור על מדינת ישראל”.

עצומה: ריבלין, מנע את הרכבת הממשלה מנתניהו

אישי ציבור יהודים וערבים, פרסמו אתמול (ראשון) עצומה, המופנית לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, בקריאה שלא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בעצומה נכתב: "אנו, יהודים וערבים, המומים מדברי ההסתה של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו נגד האוכלוסייה הערבית בישראל. ביום הבחירות הוא קרא לציבור היהודי לצאת ולהצביע, מפני שהערבים באים ב"בכמויות אדירות" לקלפי. אנו קוראים לכבודך, שערכי הדמוקרטיה והשוויון יקרים ללבך, ולמען מדינה שמכבדת את כל אזרחיה, שלא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מר נתניהו, שדגל שחור של הסתה, פלגנות ושנאת האחר מתנוסס מעל בחירתו".