ראש עירית צפת, אילן שוחט, אשר נבחר לכנסת כמספר 4 ברשימת ישראל ביתנו, הודיע הבוקר (שלישי) כי יוותר על מקומו בכנסת וישאר בתפקידו הנוכחי.



בצפת כבר החלו להתכונן לבחירות אשר אמורות להיערך בעיר בעוד שלושה חודשים, אולם שוחט הודיע כי ברצונו להישאר במקומו ולוותר על התפקיד לטובת חבר הכנסת רוברט אילטוב. על רקע הצבתו במקום הרביעי ברשימת ישראל ביתנו, מאז הבחירות תושבי העיר קראו לו בעמוד הפייסבוק להישאר בצפת.



יו״ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, הגיב ואמר כי הוא מצטער על החלטתו של שוחט לפרוש מן הכנסת, אך מבין את דאגתו הכנה לעיר צפת ולתושביה שהתקשו לקבל את עזיבתו. ליברמן הוסיף כי הוא שמח על המשך כהונתו של יו״ר הסיעה, ח״כ רוברט אילטוב.



היום בבוקר אמר שוחט: "לפני שלושה חודשים יצאתי לריצה, עשיתי את המהלך הזה בצורה מושכלת כדי להשפיע ולהיות ברשימת מקבלי ההחלטות במדינת ישראל אבל גם כדי לעזור לצפת ולפריפריה. בין כל המהלכים שעשיתי לתדהמתי לא צפיתי מהלך אחד, וגיליתי עיר תומכת ואוהבת טלפונים ושלטי חוצות ותגובות של תושבים".



עוד הוסיף שוחט: "החיבור שלי לצפת הוא בדם זו עיר שבאה אליי באהבה וגרמה לי סדק משמעותי בקבלת ההחלטות. חשבתי על זה רבות התייעצתי עם החברים וכמובן עם אביגדור ליברמן והחלטתי שאני עושה ויתור גדול מאוד ברמה האישית, אבל נשאר עם התושבים ועם האנשים שגילו אהבה עצומה".



עוד סיפר שוחט כי מה ששבר אותו בין היתר היה יום הבחירות עצמו כשאמא יצאה עם ילדתה מהקלפי: "האמא אמרה לילדה 'את רואה, זה ראש העיר שהצבענו לו והוא עוזב אותנו'. הילדה אולי בת שש או שבע הסתכלה עליי באכזבה וחשבתי איך אני הולך לעזוב את העיר הזו, את כל הילדים ואת כל התושבים. היתה לי הזדמנות גדולה אבל אני עדיין צריך לחשוב איפה רוצים אותי יותר, ואני מחוייב לציבור שבחר אותי וביקש ממני בצורה יוצאת דופן להישאר", אמר שוחט. 



כזכור, לפני כחודשיים שוחט טען כי מיום הכרזתו כמועמד לכנסת, פנו אליו גורמים עבריינים וציינו שבמידה ולא ישלם חצי מיליון שקל לנהגו שפוטר לפני כשנה, לאחר שנחשד בנהיגה ללא רישיון במשך כחצי שנה ואובדן האמון ההדדי, יחשוף הנהג דברים כנגדו. בעקבות הטענות לסחיטה באיומים תוגברה האבטחה סביב ראש העירייה.