משחק הכיסאות הפוליטי, שהחל היום (חמישי) במהלך הניסיון להרכבת הממשלה, מקבל תאוצה לאחר ההתבטאות של השר גלעד ארדן, שאמר בריאיון לגלי צה"ל כי הוא לא פוסל ישיבה עם המחנה הציוני, במידה והמו"מ עם השותפות הטבעיות במחנה הלאומי לא יישא פרי.



מכל קצוות הקשת הפוליטית הגיבו לדברים, כשגם השר נפתלי בנט שיגר איום ישיר כשאמר כי הוא מוכן גם לשבת באופוזיציה וחזר על הטענה לפיה נתניהו מכשיר את הקרקע לממשלת אחדות עם המחנה הציוני.



מי שהזדרז להגיב לשמועות הוא יו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, תקף בחריפות את הרמיזות לפיהן יצטרף לממשלת אחדות בראשות הליכוד. בדף הפייסבוק שלו כתב הרצוג: "אם מישהו רוצה לדעת מה הכוונות שלי ושל המפלגה שלנו, מוזמן לשאול ולהקשיב למה שאני אומר.


"בדיוק כמו שחברי משה כחלון כתב, כל היתר זה ספינים של בעלות ובעלי עניין. אני מבהיר, מפלגת 'המחנה הציוני' היא לא כלי משחק במירוץ להריסת מדינת ישראל שבנט וביבי רצים בו. בנט מתבכיין ומאיים באופוזיציה, הכל כדי לסחוט עוד התנחלות, עוד תקציב לעמותה של מקורבים או תפקיד שר שבאמצעותו יסכן את כל האינטרסים של מדינת ישראל".

הרצוג המשיך והוסיף: "אמרתי ואגיד שוב, אנחנו הולכים להיות אופוזיציה לוחמת, חזקה ובועטת מול ממשלה מסוכנת שתחריף את הבידוד הבינלאומי, תעמיק את העוני ואי השוויון, תמשיך להפיץ פחד ותהרוס כל סיכוי לאופק מדיני בשנים הקרובות. בכלל, אני מציע לכולנו לשחק פחות בכיסאות ותפקידים ולהפנות את תשומת הלב הציבורית לעשרות אלפי אמהות ואבות שגם בפסח הקרוב יצטרכו לעמוד בתורים לתלושים ועמותות כדי שלילדים שלהם תהיה ארוחת חג.

כזכור, המשא ומתן הקואליציוני נפתח היום עם דרמה לאחר שיו"ר כולנו, משה כחלון, ביטל את הדיון הראשון שהיה אמור לקרות מול צוות המשא ומתן של הליכוד, בראשותו של ניר חפץ בעקבות הנכונות שהביע אמש נתניהו למנות את משה גפני (יהדות התורה) לראשות ועדת הכספים ואת אריה דרעי, יו"ר ש"ס, לראשות מנהל התכנון במשרד הפנים.

במפלגה נימקו את ההחלטה: "בעקבות המעשה הפוליטי של הליכוד לחלוקת תפקידים על חשבון כלי העבודה הדרושים להורדת מחירי הדיור וטיפול ביוקר המחיה, עוד לפני שצוותי המו"מ הקואליציוני ישבו, הוחלט לבטל את הישיבה".

ח"כ מירי רגב התייחסה גם היא למעשה של כחלון וכתבה אף היא: "שהציבור לא יבוא בטענות לליכוד אם נלך לממשלת אחדות ובעוד שנתיים נלך שוב לבחירות. זו התוצאה של ההתנהלות הסחטנית של בנט, כחלון וליברמן. התנהלותם היא פשוטה יריקה לציבור בפנים, הליכוד, עם 30 מנדטים, לא ישמש ועדת קישוט בממשלה הבאה". 

"ראש הממשלה פועל להקים ממשלה יציבה, עם יכולת משילות שתוכל לבצע רפורמות משמעותיות שיביאו בשורה לציבור. בדיוק כפי שהבטחנו במהלך הבחירות. הגיע הזמן שהציבור שתמך במפלגות הקטנות והבינוניות ישלח מסר ברור לנבחריו, מסר שהם רוצים ממשלה בראשות נתניהו שתוקם כמה שיותר מהר, ממשלה לאומית ויציבה שתדאג לציבור. די עם הסחטנות".