נרגשים מהמעמד החדש ומוקפים בצוותי תקשורת, הגיעו היום (ראשון) כמה עשרות חברי כנסת חדשים למשכן הכנסת כדי לעבור השתלמות ראשונית בנוהלי הבניין ודרכי העבודה של מחוקקים בישראל.
"הכל קרה לי כל כך מהר. אני עוד לא מעכלת את העובדה שאני חברת כנסת", הודתה ד"ר ענת ברקו, שנבחרה במקום ה-23 ברשימת הליכוד לכנסת. "רק עכשיו ירד לי האסימון. אני באה בתחושת שליחות ורוצה להתחיל כבר לעבוד".
את מירב תשומת הלב משך הח"כ הטרי אורן חזן (ליכוד) שעלה בשבוע האחרון לכותרות בהקשר של קזינו שניהל בבורגס, בולגריה. "כל מה שהתפרסם היה קשקוש אחד גדול. אני בעצם צריך להגיד תודה על החשיפה. זה דווקא הכין אותי לקראת הבאות ונתן לי לזכור מאיפה באתי ולאן אני הולך".

הח"כים הטריים הצטלמו צילומי "פוטו רצח" עבור תעודת הח"כ ואחר כך נכנסו לאולם "ירושלים" כדי לעבור הדרכה ראשונית מפי מנכ"לית הכנסת, קצין הכנסת, היועץ המשפטי ואחרים.
פרופסור מנואל טרכטנברג, השגריר מייקל אורן, עו"ד רויטל סוייד, רחל עזריה, זוהר בהלול, נאוה בוקר, ז'קי לוי, אברהם נגוסה וכל הח"כים הטריים נכנסו לכיתת הלימוד באולם ירושלים ושתו בצמא את דברי ראשי הכנסת ומנהליה.
יו"ר הכנסת היוצא, ועוד מעט גם יו"ר הכנסת הנכנס, יולי אדלשטיין, אמר לח"כים הטריים: "עוד יומים אתם תהיו בעלי הבית כאן. אני מקנא בכם משום שאין דבר שמשתווה לתחושה של להיבחר ולהצהיר אמונים בפעם הראשונה".
עמיר פרץ, ותיק הח"כים, נשא נאום ארוך במיוחד, כשהוא נותן לח"כים החדשים עצות פרקטיות. אחר כך קיבלו הח"כים הטריים פרטים שימושיים על תלוש המשכורת, המכוניות שיעמדו לרשותם, הלשכות, זכויות וחובות, החסינות הפרלמנטית ועוד. כל זה לא היה אלא חזרה גנרלית לקראת הרגע המרגש והגדול באמת, השבעת 120 הח"כים, מתוכם 39 חדשים, ביום שלישי הקרוב, מושב הפתיחה של הכנסת ה-20.

בתוך כך, הכריעו ח"כ עמיר פרץ, ותיק חברי הכנסת ויו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין כי ההצבעה לבחירת היו"ר הקבוע תיערך כבר ביום שלישי, יום השבעת חברי הכנסת.