שבועיים בדיוק לאחר שהמצביע הישראלי אמר את דברו, בתום מערכת בחירות סוערת, תתקיים מחר (שלישי) ישיבת הפתיחה של הכנסת ה-20. כל 120 חברי הכנסת, ובהם 39 הח׳כים חדשים, יצהירו אמונים ויתחילו את תקופת כהונתם.
הטקס החגיגי במליאה ייערך במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, שהטיל את תפקיד הרכבת הממשלה החדשה על יו"ר הליכוד וראש הממשלה המכהן, בנימין נתניהו. ריבלין יתקבל בשטיח אדום בתרועת כבוד.
לאחר שיישא דבריו, יזמין הנשיא את ותיק חברי הכנסת, עמיר פרץ (המחנה הציוני), לעלות לדוכן, להצהיר אמונים ולנהל את המשך הישיבה. פרץ יישא נאום שלאחריו יקרא המשורר ארז ביטון, שרק שלשום התבשר כי יקבל השנה את פרס ישראל בספרות ושירה עברית, את פרק קכ״ב מספר תהילים. אחר כך תושמע ברמקולים ההקלטה ההיסטורית של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון וראש מועצת העם, מכריז ב-14 במאי 1948 על הקמת מדינת ישראל.

 
ואז יגיע רגע ההשבעה המרגש, במיוחד עבור חברי הכנסת החדשים: היו״ר הזמני פרץ יקריא את נוסח הצהרת האמונים: ״אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת". מזכירת הכנסת תקרא בשמותיהם של חברי הכנסת, וכל אחד מהם יקום ממקומו ויצהיר ״מתחייב/ת אני״. יצוין כי בעבר הוסיפו חברי כנסת הערות משלהם לנוסח הצהרת האמונים, ונדרשו בשל כך לחזור על הצהרת האמונים המקורית.
 
בתום ההשבעה ישירו חברי הכנסת את התקווה. חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת שוקלים לעזוב את האולם עוד בטרם השמעת ההמנון, כשם שעשו בכנסות קודמות. חברי כנסת אחרים, כדוגמת עיסווי פריג' (מרצ) והח״כ הטרי זוהר בהלול (המחנה הציוני), צפויים לעמוד ולכבד את ההמנון, אך יימנעו מלשיר אותו.
 
מיד לאחר מכן יתקיים בטרקלין שאגאל טקס הרמת כוסית עם הנשיא, ראש הממשלה ורעיותיהם, ולאחר מכן הצילום המסורתי של ראשי המדינה עם ראשי תשע הסיעות בכנסת. בהפוגה בין הנאומים ישיר הזמר ארקדי דוכין.
 
בתום הטקסים החגיגיים תתכנס הכנסת ה-20 לישיבת עבודה ראשונה וקצרה שבה ייבחר יו״ר הכנסת היוצא, יולי אדלשטיין (הליכוד), לתקופת כהונה שנייה. בלשכתו של אדלשטיין מקווים כי כנהוג במקרים כאלה, איש מחברי הכנסת לא יצביע נגד המינוי. גורמים ברשימה המשותפת הודיעו כי בכוונתם להימנע בהצבעה.
 
לטקס באולם המליאה הוזמנו כ־1,000 אורחים, ומחלקת האירועים בכנסת נאלצה לדחות רבים שביקשו להיות נוכחים באירוע. חברי כנסת חדשים הורשו להזמין ארבעה אורחים, ואילו ח״כים ותיקים רק אורח אחד.
 
אחד האורחים הבולטים מחר בכנסת יהיה שר החוץ לשעבר דוד לוי מהליכוד, ששניים מילדיו - אורלי לוי אבוקסיס (ישראל ביתנו) וז׳קי לוי (ליכוד) - נבחרו לכהן בכנסת ה־20. 

הח״כ הטרי חיים ילין (יש עתיד), ששימש עד לאחרונה ראש המועצה האזורית אשכול, יגיע לטקס בלוויית אמו בת ה־85, שהגיעה במיוחד מארגנטינה, ובנו החייל שנפצע במבצע צוק איתן בקיץ האחרון.
 
בתוך כך, יוגשו הערב שתי הצעות החוק הראשונות של הכנסת ה־20. שרון גל, הח״כ החדש של ישראל ביתנו, יגיש הצעת חוק הכוללת את הבטחות הבחירות של מפלגתו, ובהן עונש מוות למחבלים רוצחים, שירות ביטחוני או לאומי לכל אזרח המגיע לגיל 18 ומיטוט שלטון חמאס ברצועת עזה. ח״כ נחמן שי (המחנה הציוני) יגיש הצעת חוק שנולדה בעקבות מבצע צוק איתן ונועדה לאפשר מועד מיוחד לבחינות הסמכה למקצועות עריכת דין, ראיית חשבון, שמאות והנדסאות עבור חיילי מילואים שנקראו לשירות בתקופת הלימודים לבחינות או במהלכן.