נרגשים ונפעמים, מלווים בבני משפחה וחברים, החלו להגיע למשכן הכנסת 39 חברי הכנסת החדשים, שיצהירו אחר הצהריים אמונים בישיבת המליאה החגיגית במושב הפתיחה של הכנסת ה-20.



בין ראשוני הבאים היה חבר הכנסת הטרי חיים ילין ראש מועצת אשכול לשעבר, שהציבור עשה עמו הכרות צמודה במהלך מבצע צוק איתן. ילין הקיבוצניק הגיע לבוש חליפה הדורה ובידיו טיל קסאם. לשאלת מעריב הסביר ילין את פשר הקסאם: "זה טיל שנפל אצלנו בקיבוץ בתקופת מבצע צוק איתן. הוא היה מונח אצלי בלשכה במועצה אזורית אשכול ועכשיו אני מביא אותו שיהיה מונח בלשכתי החדשה בכנסת. הטיל הזה יזכיר לי תמיד מאיפה אני בא ואת מי אני מייצג".

לטקס ההשבעה החגיגי אמורים להגיע בהמשך גם בנו החייל של ילין שנפצע במהלך מבצע צוק איתן, ואמו הקשישה בת ה-85 שהגיע הבוקר במיוחד מארגנטינה.

פרופ יוסי יונה, ח"כ חדש ברשימת המחנה הציוני, כוכב תשדירי הבחירות של הימין שהאשימו אותו בפוסט ציונות, אמר עם כניסתו למשכן: "אני מקווה שעם סיומן של הבחירות יגיע הקץ לפרקטיקות המכוערות הללו. אני מניח שהם יעשו בכך שימוש בכנסת, אך אינני חושש מפניהם".
ח"כ חנין זועבי מהרשימה המשותפת שחוזרת למשכן על אף הניסיונות שלא צלחו לפסול את מועמדותה, אמרה עם כניסתה למשכן, לאחר שקיבלה בכניסה פרח בד בצבעי כחול לבן: "תקבלו את אותה חנין שהייתה בכנסת היוצאת, שתפעל גם למענכם וגם עבור ילדיכם. אני פועלת למען זכויות אדם ולמען המצביעים שלי, הילידים. אני מקווה שחברי הכנסת החדשים ילמדו יותר על ההיסטוריה של המולדת שלנו וגם ילמדו לאהוב את הילידים שלה. מי שלא רצה אותי פה, הוא בעצמו לא נבחר לכנסת"


"אני מקווה שחברי הכנסת החדשים ילמדו יותר על ההיסטוריה של המולדת שלנו וגם ילמדו לאהוב את הילידים שלה". צילום: מרק ישראל סלם

 
בשעות הצהרים יכונסו במשכן שתי ישיבות סיעה ראשונות, אחת של מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד והשנייה ישיבת פתיחה חגיגית של הרשימה המשותפת, שקיבלה את חדר הסיעה ששימש בכנסת היוצאת את מפלגת התנועה. אירועי פתיחת הכנסת ה-20 יחלו בשעה 15:30 בקבלת פנים של נשיא המדינה ראובן ריבלין שיצעד על שטיח אדום ויסקור משמר כבוד ואילו טקס השבעת 120 חברי הכנסת יחל בשעה 16:00.
חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מתכוונים לעזוב את אולם המליאה מיד אחרי הצהרת האמונים, עוד בטרם ינעל הטקס בשירת התקווה.
מיד לאחר ישיבת הפתיחה תבחר הכנסת את יולי אדלשטיין לכהונה שנייה כיושב ראש הכנסת ה-20.