מליאת הכנסת ה-20 בחרה היום (שלישי) את ח"כ יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת. הוא מחליף את עמיר פרץ שכיהן בתפקיד יו"ר הכנסת בפועל במשך שעות ספורות בלבד בזכות היותו ותיק חברי הכנסת. 



זוהי הכנסת השנייה ברציפות שאדלשטיין מכהן בתפקיד, לאחר שעשה זאת גם בכנסת ה-19. בעד המינוי הצביעו 104 חברי כנסת ו-3 נמנעו.



בנאומו אמר אדלשטיין: "אני רואה את היכולת של הכנסת ה-20 להציג חזית אחידה ואני מקווה מאוד שסביב נושאים שחשובים לכולנו, בלי קשר לאופוזיציה וקואליציה, נדע לייצג את הכנסת. אני רוצה להודות לכולם על התמיכה הגדולה".



יו"ר הכנסת הודה לפרץ ש"גם נשא נאום מרגש וריגש את כולנו, נהג באופן ממלכתי, למרות ניסיונות של אנשים להכניס תריס בינינו. לא האמנו לזה מהרגע הראשון. הפגנת גם כאן, כוותיק חברי הכנסת, איך אפשר לשמש דוגמא לכולם".



אדלשטיין הנרגש הדגיש את הכבוד שהוא רואה בתפקיד, גם בפעם השנייה: "אני גאה ומייחל לכך שאצדיק את אמון זה, אליו אני מתייחס ביראת כבוד ותודה. מכובדיי, עבורי, היום הזה הוא סגירת מעגל מרגשת. דיבר כאן עמיר פרץ על גדנ"עים שהגיעו אליהם הביתה. אלי הם הגיעו רק ב-96, אבל עוזרי מצאו עדות של הגעתי בכנסת. ביקורי הראשון היה לפני 28 שנים, שבוע אחרי שעליתי לארץ, שהוזמנתי לוועדת העלייה והקליטה, הם התעניינו מה עבר עלי".



הוא הדגיש כי  "מעשה פרלמנטרי הוא דרך חתחתים, דבקות במטרה וכישרון. נדרשת מלאכה מורכבת לחקיקה. זאת דרך המשולה לטיפוס מעלה ההר, שבפסגה, אפשר לצעוק בקול גדול".



יושב ראש הכנסת פנה לחברי הכנסת החדשים ואמר: "אני מבקש לפנות לחדשים ביניכם, שהפעם מספרכם מגיע לשליש. אנא, התייחסו בחרדת קודש לדבר הזה. אל תתנו למלעיזים וציניקנים להסיח את דעתכם ולרפות את ידיכם. אתם נכנסים לתפקיד שאין שני לו. שאו על כתפיכם את משא העם, היו קשובים לעם בכל תפקיד שתמלאו כאן. אמצו אל ליבכם את האימרה התלמודית על אנשים פשוטים שהעלו אותם לגדולה, אבל כשהגיעו לשם, לא הסתכלו למטה, ובלשוננו, סיננו את השיחה. יש לראות את תפקיד חברי הכנסת כתפקיד נעלה. ביחנו את עצמכם בשבע עיניים. רוב אנשי הכנסת הם מעולים, אבל מספיק אחד או שניים כדי להבאיש את הפרלמנט כולו. לא אאפשר לאיש להבאיש את הכנסת. מי שיעניש מישהו סורר, לא הכנסת והוועדות יבואו איתו חשבון, אלא הציבור.



בהצבעה עצמה, שנערכה בשיטה אלקטרונית, אירע מקרה משעשע, כאשר השר סילבן שלום - אחד הוותיקים בבית המחוקקים - התבלבל והצביע בטעות נגד המינוי. עם זאת, ההצבעה שלו תוקנה.