גורם בכיר בליכוד הגיב היום (חמישי) לדברי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שהוקלט בכנס פעילים אומר כי "הליכוד חושב שהציבור שלנו פראיירים, מציעים לנו את החוץ או את החינוך, למה מה קרה?"



"בנט חושב שהוא קיבל 30 מנדטים והליכוד 8", אמר הגורם הבכיר במפלגת השלטון. "כל בכיר בליכוד ייראה בתיך החינוך אתגר חשוב ולכן לא מובנת ההתנגדות שלו לקבלת תיק חשוב זה".



"נתניהו יאמר לנו 'חוץ או חינוך', הוא חושב שאנחנו פראיירים? למה מה קרה?", נשמע בנט אומר בהקלטה. "הוא בונה על זה שהציבור שלנו פראייר, ואז הוא בא ואומר 'או חוץ או חינוך'. כתוב בטאבו שאריה דרעי יהיה בתיק הפנים? כתוב בטאבו שליברמן יקבל תפקיד? כתוב בטאבו שש"ס ידרסו אותנו בתחום הדתות? נפגשתי עם נתניהו פעמיים והוא התחמק מלנהל איתנו משא ומתן".



דבריו של בנט הוקלטו כאמור בכנס פעילים, במהלכו נערכה הרמת כוסית לכבוד חג הפסח. בהמשך דבריו, בנט זעם על התנהלות נתניהו במהלך המשא ומתן הקואליציוני: "נתניהו חושב שאנחנו פראיירים ושהוא יצליח לסובב אותנו, הוא חושב שהוא יוכל לעשות על הציבור שלנו סיבוב עוד פעם. הכל כתוב בטאבו חוץ מהבית היהודי, כי אנחנו ערכיים ואנחנו נכנסים מתחת לאלונקה".



בהקלטה, נשמעים הפעילים מתערבים במהלך דבריו של בנט. כמה מהם צעקו לו: "קח את החינוך". בנט ענה לפעילים: "חד משמעית, אנחנו רוצים עמדה לאומית בכירה מאוד. חוץ, ביטחון". אחד הפעילים הגיב בלעג: "עם שמונה מנדטים הוא רוצה לקבל את החוץ".



בסיום ההקלטה נשמע בנט אומר: "הם יגידו שאם אנחנו נתעקש להיות בעמדת הובלה אז אנחנו נוביל לממשלת אחדות, יגידו שאנחנו אשמים. אם נתניהו ירצה ממשלת אחדות, תהיה ממשלת אחדות. בשתי הפגישות עם נתניהו לא הוצע לי דבר והוא לא רוצה להכנס למשא ומתן אמיתי".