נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, דורית בייניש, תעמוד בראש ועדה ציבורית לבחינת רפורמה מקיפה בחוק הבחירות-דרכי תעמולה. בייניש נענתה בכך לפניית נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'וברן.


בדו"ח הפקת לקחים שכתב בעקבות סיומה של מערכת הבחירות לכנסת ה-20 קרא השופט ג'ובראן לערוך רפורמה מכיפה בחוק המטיל הגבלות ואיסורים שונים על תעמולת הבחירות לכנסת משום שדלבריו על חלק מהאיסורים בו אבד הכלח ואף ניתן לומר שמדובר באיסורים ארכאיים.

כדוגמא לאבסורדים שבחוק הקיים, שנחקק לפני 56 שנים, ציין השופט ג'ובראן כי חוק הבחירות דרכי תעמולה אוסר למשל ניהול מערכת בחירות תוך "נשיאת לפידים" או "זריקת אור על מבנים" אך לעומת זאת החוק אינו מתייחס למדיה הנפוצה היום ביותר, האינטרנט.


השופט ג'ובראן סבר כי אין די בקריאה כללית למחוקק לשנות את החוק ולהתאימו לעת המודרנית, וכי קיים צורך להקים ועדה ציבורית שתבחן את החוק בהליך מסודר ויסודי. 

ג'ובראן פנה בעניין זה לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה שימנה ועדה ציבורית שתעסוק בשינוים הנדרשים בחוק "מתוך מחשבה שאם הוועדה תמונה על ידו ועל ידי, יגבר הסיכוי כי הדרוש תיקון יתוקן. ואכן, למרבה שמחתי, הנשיא נעתר לפנייתי, ובמכתב אליי הדגיש כי גם לשיטתו החוק "אינו נותן מענה עדכני למציאות העכשווית ולשאלות השונות המתעוררות במהלכה של תקופת בחירות" וכן שמדובר בנושא "חשוב מאין כמוהו לקיומן וניהולן התקין של בחירות בחברה דמוקרטית", כתב השופט בדו"ח הסיכום.

כאמור בעקבות פנייה אליה נענתה נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, דורית בייניש, לעמוד בראש הועדה. השופט ג'ובראן אומר כי בנוסף אליה, מן הראוי שבוועדה יכהנו פוליטיקאים לשעבר, משפטנים מהאקדמיה, אנשי תקשורת, בכירים מוועדת הבחירות, וכדומה. כל זאת, כמובן, בהתייעצות עם הנשיאה ביניש.