הרשימה המשותפת" קוראת הערב (שני) לקהילה הבין-לאומית ליישם על ישראל את ההבנות שהושגו בשיחות עם איראן בלוֹזאן.



בהודעה שפרסמה המפלגה, היא הזהירה כי ישראל עלולה למצוא עצמה ניצבת מול אותם העיצומים שהוטלו על איראן כדי לשכנע אותה להישמע להחלטות הבין-לאומיות. הרשימה המשותפת ציינה כי ישראל תשלם מחיר יקר על ההחלטות של מנהיגיה וקראה לכונן מזרח תיכון נקי מנשק גרעיני, כולל בישראל. כלומר, הרשימה קראה ליישם את עקרונות הסכמות לוזאן גם לגבי ישראל והזהירה את הממשלה מפני סנקציות כלכליות כנגדה כל עוד היא מתנגדת להתחייב להחלטות והאמנות הבינלאומית.



הרשימה המשותפת ציינה כי ״בעוד ההסכמות בלוזאן זוכות לברכות בכל העולם, לרבות העם האיראני, ישראל היא היחידה אשר יצאה נגדה. ההסכם המסתמן שומר על האינטרסים של כל הצדדים, ומונע מירוץ התחמשות גרעיני באזור, ובכך צעד חשוב לצורך היציבות באזור כולו".



לפי חברי הרשימה המשותפת, ״ההסתה ורטוריקת התוקפנות של נתניהו כנגד ההסכם, אשר זוכה להסכמה שותקת של כל המערכת הפוליטית, מעידים על תפיסה קולוניאליסטית. ישראל הינה המדינה היחידה אשר עומדת בסירובה לחתום על אמנת מניעת הפצת נשק גרעיני".



נתניהו התייחס אמש בראיון לרשת CNN לעסקה מול איראן ואמר כי ילחץ על מחוקקים אמריקאים שלא לתת לטהרן "דרך חופשית לפצצת אטום".  לדבריו, הוא שוחח עם מספר חברי קונגרס, הן דמוקרטים והן רפובליקנים על הגרעין האיראני. "זה לא נושא מפלגתי, זה לא נושא ישראלי בלבד. זה נושא עולמי", אמר. "כולם יהיו מאוימים על ידי מדינת הטרור הבולטת של ימינו שתוכל לשמור את התשתית לייצור לא פצצה אחת, אלא פצצות רבות בשנים הקרובות".