שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר (ראשון) ברשת ב' כי אם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ירכיב ממשלת אחדות לאומית עם המחנה הציוני, מפלגתו, ישראל ביתנו לא תצטרף לקואליציה.



לקראת הבחירות, היו דיווחים כי ליברמן שינה כיוון ו"שבר" שמאלה כדי לנסות למנוע את בחירתו מחדש של נתניהו. מנהיג המחנה הציוני, יצחק הרצוג, אמר שוב ושוב במהלך הקמפיין כי הוא רואה את ישראל ביתנו כחלק בלתי נפרד מהממשלה שהוא מתכוון להקים. מאוחר יותר, ליברמן חזר לעמדותיו הימניות וכך המשיך לעשות גם היום.



"לנתניהו יש את הזכות לסגור עסקה עם הרצוג ולבני, אנחנו לא נהיה חלק ממשלה כזאת. את זה אני יכול לומר בוודאות. נשמח לשרת את האומה מהאופוזיציה. לא נולדתי במשרד החוץ".



ליברמן אמר שהוא לא יודע מה הקואליציה שנתניהו רוצה. הוא האשים את הליכוד "בהשתהות" במשא ומתן הקואליציוני, ואמר שיכול להיות שזה מגיע מרצונו של נתניהו להגיע לממשלת אחדות.



ברשת ב' טענו כי ישנם קולות בליכוד שאומרים שנתניהו לא רוצה שליברמן ישאר שר החוץ, מכיוון שכך הוא יצטרך לתת תיק בכיר גם לנפתלי בנט, שזכה ליותר מנדטים מאשר ישראל ביתנו. המשא ומתן הקואליציוני יתחדש היום כשבליכוד ייפגשו עם נציגי יהדות התורה, ומחר ייפגשו עם נציגי הבית היהודי וש"ס.