ראשי המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי לבני פרסמו "מסמך עמדה מקיף" ויומרני המציג תפיסת פעולה אלטרנטיבית בנושא ההסכמות בין המעצמות לאיראן  והמשמעויות הנובעות מהן.  


במסמך קוראים השניים לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר, עד לחתימתו הסופית של ההסכם עם איראן, כדי להכניס בו שינויים ובכלל זה "להעניק לישראל בטחונות וערבויות לקראת ההסכם הסופי ויכולת להתמודד הן עם חתימתו והן עם הפרתו". לצורך זה ממליצים ראשי המחנה הציוני לקיים "דיון אסטרטגי מקיף, אינטימי ומעמיק עם ארה"ב לגבי כל הנושאים שעל הפרק ולהשלימו לפני השלמת ההסכם הסופי עם איראן. תקופה זו עד להסכם הסופי היא קריטית ועל ישראל לצמצם נזקים ולמקסם יתרונותיו של ההסכם הסופי ככל הניתן".
כדי להשיג מטרה זאת נדרשת לדבריהם פעילות ישראלית אינטנסיבית ומידית. "במקום המדיניות המותירה את ישראל ללא השפעה משמעותית על מערכת קבלת ההחלטות של המעצמות אנו מציעים לפעול כעת ולוודא שיוכנסו שינויים הכרחיים בהסכמות ולגבש הבנות מחייבות מקיפות לגבי יכולת ההתמודדות של ישראל מול איראן הן במגרש הגרעיני והן מול הטרור האזורי שבו היא נוקטת".


ראשי המחנה הציוני קובעים במסמך כי על ישראל וארצות הברית להגיע להבנות מקיפות התואמות את צרכי הביטחון המשתנים של ישראל הנובעים מההסכם בין המעצמות לאיראן.

ההבנות חייבות לכלול העצמה והרחבה של היכולת ההגנתית וההתקפית של צה"ל, הידוק הברית הקיימת ושיתוף הפעולה האסטרטגי באופן שיחזק את כושר ההרתעה של ישראל כך שיעניק לישראל מטריה אמריקאית ויכולות פעולה ללא הגבלות למול איומים והפרות הן של ההסכם והן מול אויבינו הנתמכים ע"י איראן באיזור. ובמיוחד- מתן לגיטימציה מראש לכל פעולה שישראל תיאלץ לנקוט בה לצורך שמירה על בטחונה במצב שנוצר.

בסעיף זה דורשים הרצוג ולבני למעשה שהממשל בוושינגטון יתן למעשה אור ירוק מראש לפעולה ישראלית נגד הגרעין האיראני מול הפרה בוטה של ההסכם ושעיטה איראנית לעבר הפצצה.

במסגרת המאמצים "לשפר" את ההסכם המתרקם עם איראן אומרים הרצוג ולבני כי על ישראל לתבוע מן המעצמות שיבהירו חד משמעית כי האיסור שחל על איראן לייצר נשק גרעיני או להתקרב לסף הקריטי להשגתו הוא מוחלט. איסור זה יהיה תקף גם לאחר תקופת עשר השנים, 15 שנים או 25 שנים הנקובות בפרמטרים להסכם. לא תינתן לאיראן הלגיטימציה להשגת נשק גרעיני באופן מוחלט ולתמיד. על המעצמות להבהיר כי אם איראן תפרוץ לפצצה כל האופציות כולל סנקציות חדשות ואופציה צבאית ימשיכו להיות על השולחן כל העת.

על פי מסמך המחנה הציוני על המעצמות להבהיר לאיראן מראש תג המחיר לכל סוג של הפרה זוחלת כזו או אחרת במגמה להרתיע אותה מ"כרסום זוחל" בתנאי ההסכם.

על ההסכם לכלול גם וידוא מלא של נטרול וחיסול מלאי האורניום המועשר של איראן עד ל-300 ק"ג, כולל כל העשרה עתידית, וכן עליו להבטיח ולעגן כי משך תקופת הפריצה לעבר פצצה יהיה ארוך ומשמעותי דיו.

"יש לשנות את האסטרטגיה האזורית הישראלית ולפעול לחיזוק והידוק שיתוף הפעולה של ישראל עם מדינות האזור המתונות כחזית הפועלת בשיתוף פעולה מול איראן וגורמים קיצוניים אחרים באזור. עלינו ליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים כאלה כחלק מן המחנה הפרגמטי באיזור ולא לפעול כמדינה מבודדת ומסוגרת מכל סביבתה", נאמר במסמך.

ולבסוף, אומרים הרצוג ולבני, על ישראל והמעצמות, בראשן ארה"ב להגיע להסכמה מלאה, שהסכם הגרעין עם איראן לא יפגע במלחמה המשותפת שלהן בטרור האיראני, בפעולות החתרנות של איראן באזור ובעולם. יוגדרו יחד היעדים מול הניסיון האיראני להרחיב השפעתה בעיראק, סוריה, לבנון תימן ומדינות ואזורים נוספים, תמשך הפעולה המשותפת נגד החיזבאללה וגורמי טרור נוספים הנתמכים ע"י משטר האופל האיראני.

לדברי דוברות המפלגה "המסמך פורסם לאחר עבודת מטה מעמיקה שנעשתה יחד עם חברי הכנסת וגורמים בכירים הבקיאים בנושא בארץ ובחו"ל”.
בפתח המסמך מדגישים הרצוג ולבני את מחוייבותם ל"מאבק כולל, מקיף ונחוש למנוע מאיראן נשק גרעיני וממשיכים להעניק גיבוי מלא למאבק הזה. בימים האחרונים חזרנו והבהרנו זאת למנהיגים ומעצבי מדיניות בקרב המעצמות ובמיוחד בצמרת הממשל האמריקאי. כפי שהדגשנו במהלך מערכת הבחירות לצורך מטרה זו אין קואליציה ואופוזיציה בישראל".