מרד בליכוד: בעקבות הדיווחים על מגעים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יו״ר המחנה הציוני יצחק הרצוג בדבר הקמת ממשלת אחדות, קבוצת חברי כנסת חדשים במפלגה המתנגדים למהלך תובעת לכנס את הסיעה במטרה לטרפד אותו.
את המהלך מוביל הח״כ הטרי דודי אמסלם והצטרפו אליו חברי הכנסת החדשים ז׳קי לוי, דוד ביטן, אברהם נגוסה ומיקי זוהר. הקבוצה פנתה ליו״ר סיעת הליכוד ח״כ זאב אלקין וביקשה לכנס בדחיפות את הסיעה כדי שזו תדחה על הסף כל רעיון להקמת ממשלת אחדות.
״בשבילי ממשלת אחדות עם בוז׳י זה קו אדום״, אמר אמסלם, ״לא יקום ולא יהיה. רק אתמול ביבי אמר לנו 'זה אנחנו או הם', אז מה השתנה פתאום? אם נתניהו ינסה להוביל מהלך לצירוף העבודה, אחתים חברי מרכז ואפעל כדי שזה לא יקרה״.

ח״כ אמסלם, חבר מזכירות הליכוד ויו״ר מועצת הסניף בירושלים, נבחר במקום ה-21 בפריימריז. ״שאף אחד לא יגיד לי שאני חדש בכנסת וכבר מעורר מהומות. אני ותיק בפוליטיקה. 35 שנים פעיל בליכוד ויש לי ותק יותר מכל אחד אחר בסיעה״, הוא אמר. ״הליכוד התחייב להקים ממשלה לאומית עם השותפים הטבעיים. ללכת עם המחנה הציוני זה לא מוסרי. נבחרנו כדי לקדם בנייה בירושלים, במעלה אדומים ובגבעת זאב. עם מי נלך לבנות שם, זוהיר בהלול וסתיו שפיר?״.
לדברי אמסלם, נושא הקמת ממשלת אחדות חייב להיות מובא לדיון בסיעת הליכוד, שם להערכתו, קיים רוב גדול נגד המהלך.
בעקבות הדיווחים על מגעים עם הרצוג ולמרות ההכחשות, מופץ בקרב חברי הליכוד סטיקר שעליו נכתב ״זה אנחנו או הם. ממשלה בלי פוסט ציונים״.
למתנגדים הצטרף אריק זיו, עורך האתר ״ליכודניק״, שכתב כי רעיון ממשלת האחדות עם העבודה הוא מסוכן. ״המחנה הציוני מורכב מכמה חברי כנסת פוסט ציונים, שלא רק שמאמינים בכך אלא פועלים לשם כך. הם יצביעו אמון בממשלה שתקדם נושאים לאומיים?״, שאל זיו.
בתוך כך, יו״ר המחנה הציוני הרצוג הכחיש אתמול את הדיווחים על מגעים בינו לבין ראש הממשלה. הרצוג התראיין לתוכנית ״העולם הבוקר״ של רשת לקראת הקרנת סרט על רכבת עם 600 יתומים יהודים, שסבו יצחק אייזיק הלוי הרצוג, שהיה הרב הראשי האשכנזי של ארץ ישראל, הצליח לארגן ב־1946 לאחר המלחמה, מצ׳כיה לארץ ישראל.
בפתח הראיון הוא נשאל אשר לדיווחים על מגעים לאחדות ועל כך שנתניהו הציע לו שישה תיקים. ״לא היה ולא נברא, זה מצוץ מן האצבע. הוא לא הציע ואין שום מגעים״, אמר הרצוג, שהוסיף כי ״בכל יום אני צריך להדוף שמועה אחרת״. בימים האחרונים נמתחה ביקורת על הרצוג בתוך המחנה הציוני על כך שאינו מתייחס בעצמו לדיווחים על מגעים עם ראש הממשלה.
הדיווח של איילה חסון בערוץ 1 על פגישה בין נתניהו להרצוג עוררה תסיסה רבה במפלגת העבודה. רבים מחברי המפלגה התקשרו להרצוג ורצו לשמוע מפיו אם אכן התקיימה פגישה. הנושא עלה גם בפגישה שהתקיימה אתמול בין הרצוג לבין יו״ר סיעתו, ח״כ איתן כבל. לאחר מכן אמר כבל כי שמע מהרצוג שהפגישה לא התקיימה וכי הוא מאמין לו. בתוך כך, נתניהו הזמין אתמול לפגישה את ראש הרשימה המשותפת איימן עודה, כך פורסם בערוץ 2. הפגישה תתקיים על רקע המתיחות הקשה עם המגזר הערבי, לאחר התבטאותו של ראש הממשלה לפני הבחירות, לפיה ״הערבים נוהרים אל הקלפי״. עודה אמר אתמול: ״נראה שכהרגלו של רה״מ מדובר רק בעבודה קוסמטית, לשכתו דואגת להדליף את דבר הפגישה עוד לפני שנקבע מועד לקיומה״.