שר החוץ אביגדור ליבמן, התייחס היום (שישי) למכתב שרי החוץ האירופים הקורא לקדם את מהלך סימון המוצרים המיוצרים בהתנחלויות והציע לאיחוד לסמן אותם בטלאי צהוב.

ליברמן יצא גם נגד העיתוי, האומלל לדבריו, של פרסום המכתב - ביום השואה - וגם נגד הצביעות וההתחסדות של השרים: "אני מסתכל על מה שקורה במחנה הפליטים ירמוכ ליד דמשק, על הרצח ההמוני שמתרחש שם, וזה עובר בשקט. אף שר חוץ אירופי לא דרש לכנס ישיבת חירום בנושא - לא של שרי החוץ, לא של האיחוד האירופי ולא של מועצת הביטחון. שום דבר לא נעשה מעבר לכמה הצהרות פומביות".

מוקדם יותר התייחסו גם השר סילבן שלום וח"כ נחמן שי למכתב שרי החוץ. השר שלום תקף את האיחוד ואמר כי האירופים אינם מסייעים לקידום פתרון שתי המדינות, אלא מרחיקים אותו בהתייצבם לימין הפלסטינים.
 
שר האנרגיה אמר כי מהלך כזה לא יעזור לקידום תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים: "צעדים כאלה החלו לפני עשור, ולא תרמו דבר". 
 
גם ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) אמר בראיון כי הוא מתנגד לסימון המוצרים, אם כי הוא מבין את חוסר הסבלנות של האירופים: "נמאס לאירופים לראות את ישראל עושה תרגילים כדי להימנע מיישום פתרון שתי המדינות, בלי להציג חלופה". לדבריו, התנהלות הממשלה מובילה את ישאל למדינה דו לאומית. 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שוחח אתמול עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, על הנושא ואמר לה כי מדובר למעשה בחרם על מדינת ישראל וכי זהו כתם על אירופה כולה.