ישראל והרשות הפלסטינית הגיעו אתמול (שישי) לפשרה שתאפשר לסיים את המשבר בין הצדדים סביב כספי המסים שהוקפאו על ידי ישראל, וסביב החוב הפלסטיני לחברת החשמל ולגופים ישראלים נוספים, כך מדווחים היום גורמים בירושלים. 
 
על פי הדיווח, הושג סיכום בין ישראל לרשות באשר להעברת כספי המסים לרשות. בהתאם לסיכום, יישאר בעינו הקיזוז המוגבר עבור חודשים דצמבר, ינואר, פברואר. ובעבור חודשי  מרץ ואפריל יתבצע הקיזוז שהיה נהוג קודם לכן. הקיזוז מתבצע עבור שירותים שניתנו לאוכלוסייה הפלסטינית, בכלל זה חשמל, מים, ובריאות. 
בנוסף תתקיים התדיינות בין ישראל לרשות הפלסטינית על יתרת החובות של הצדדים.  כבר השבוע תעביר ישראל  1.851 מיליארד שקלים לרשות הפלסטינית. הסיכום הושג בעקבות דיאלוג של מתאם הפעולות בשטחים אלוף פולי מרדכי לבין בכירים ברשות .
כזכור,  ישראל החליטה על עיכוב העברת כספי המיסים שהיא גובה עבור הרשות הפלסטינית בעקבות הפרת ההסכמים מצידה, כמו הפנייה החד צדדית לבית הדין הבינלאומי בהאג.  למרות הפרת ההסכמים החליטה ישראל להעביר את הכספים שעוכבו, לדברי הגורמים, מתוך אחריות ליציבות האזורית ומשיקולים הומניטריים לטובת תושבי הרשות הפלסטינית. 

גורמים בירושלים מוסיפים כי צעד ישראלי זה נוסף לשורה של צעדים משמעותיים נוספים בהם נקטה ישראל לאחרונה שנועדו לשפר את רווחת האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה שומרון ועזה,כמו למשל חיבור העיר רוואבי למים והכפלת היקף המים המסופק לרצועת עזה, הגדלת אישורי הכניסה לישראל והרחבת חופש התנועה באיוש. 
סוגייה נוספת הנמצאת במחלוקת בין הצדיים היא חוב פלסטיני של כ-2 מליארד ש"ח לחברת החשמל הישראלית, עבור חשמל שנצרך על ידי  האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון. גורמים ישראלים מוסרים כי גם בנושא זה יש ניסיון לקדם מתווה מוסכם עם הרשות להסדרת החוב.