ממשלת אחדות בפתח? ממש לא בטוח. יושב ראש המחנה הציוני יצחק (בוז'י) הרצוג שלל היום (שבת) את האפשרות שמפלגתו תשב בקואליציה ואמר: "ההליכה לאופוזיציה היא לא ברירת מחדל אלא עדיפות. ממקומנו באופוזיציה נחליף את ממשלת הליכוד בעתיד". 



עם זאת, הרצוג לא פסל על הסף כניסה לממשלת אחדות. לשאלת המראיין, עיתונאי מעריב בן כספית האם ייכנס לממשלה השיב הרצוג: "אני לא מנהל משא ומתן בהיפותזה. הקפדתי לא לומר דברים שאחר כך לא אעמוד בהם. מיד אחרי הבחירות אמרתי שאנחנו הולכים לאופוזיציה".



בהתייחס לטענה כי קיים ערוץ חשאי בינו לבין נתניהו, אמר הרצוג באירוע "שבתרבות" בתאטרון הבימה כי "שוחחתי עם ביבי פעמיים מאז הבחירות, לא דיברתי עם שליחים מטעמו וגם הוא לא שוחח עם שליחים מטעמי ובניגוד לפרסומים, לא הייתה שום פגישה חשאית ביני לבינו. נתניהו היה צריך להחליט עם מי הוא מרכיב ממשלה וברור שהוא מעדיף ממשלת ימין-חרדים". 


לא הייתה שום פגישה. נתניהו. צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

הרצוג הדגיש כי הפרסומים על פגישה בינו לבין נתניהו לא נכונים: "הרי הוא אמר מספר פעמים שאני וציפי לבני מייצגים מחנה שהוא אנטי-ציוני. בכל מקרה, לא עברו ביננו שום מסרים. אמרתי עם היוודע תוצאות הבחירות שפנינו לאופוזיציה. זו לא ברירת מחדל אלא עדיפות. ממקומנו באופוזיציה נחליף את ממשלת הליכוד בעתיד, כי נתניהו יוביל את המדינה להתנגשות עם קיר, בסופו של דבר". 

הרצוג התייחס גם לתוצאות הבחירות ואמר כי "הטעות שאני יכול לייחס ל'מחנה הציוני' היא שלא היה לנו מספיק מודיעין על ההתארגנות בימין בימים שקדמו לבחירות. בממשלה הקודמת היו לנתניהו-ליברמן-בנט 43 מנדטים ביחד וגם אחרי הבחירות האחרונות יש להם את אותה כמות, אלא שהפעם נתניהו 'שאב' מנדטים מחבריו לגוש הימין".

"אנחנו לא מנותקים ואטומים" 
ח"כ הרצוג התייחס לדבריו של ראש עיריית באר-שבע, רוביק דנילוביץ', אשר שודרו אמש ב'אולפן שישי' ואמר כי: "אני מוחה כנגד התפיסה שבשמאל אנחנו אטומים ומנותקים. אנחנו עם אחד ומאוחד ואף היו ערי פיתוח ומקומות בפריפריה שבהם עלינו במספר הקולות ואף הכפלנו את כוחנו". הרצוג הוסיף כי "אין בי עוינות לאיש מאזרחי המדינה ולקבוצות היוצרות את הפסיפס של החברה הישראלית ויש ללמוד לאהוב את זה ולכבד את כולם, גם אם הצביעו למפלגות אחרות. זהו גיבוב של שטויות להגיד עלינו שאין בנו מספיק רגש". 
הרצוג הדגיש כי "רציתי בכל מאודי לנצח, נלחמתי והובלתי מחנה שאף אחד לו נתן לו הרבה סיכוי כמה חודשים לפני הבחירות. אני בטוח שעוד אהיה ראש ממשלה בעתיד ובטוח שאהיה טוב יותר מנתניהו" .

"נתניהו השתמש בהסתה וגזענות"

יושב ראש המחנה הציוני הסביר את ההפסד בבחירות, בכך שנתניהו השתמש,  לדבריו, בהסתה ואלימות: "נתניהו קיים מספר דיונים בסמוך לבחירות שבהן שררה אווירת נכאים כי הובלנו בסקרים ובדיעבד, אנחנו יודעים שהוא זימן אלי את ראשי מועצת יש"ע ואמר להם שהרצוג יפנה אותם מהבתים ולכן הם חייבים להתארגן. נתניהו גם פרט על עצב מאוד רגיש ועמוק והשתמש בימים הספורים שלפני הבחירות באמירות גזעניות, מסיתות מפחידות ובוטות".
יושב ראש המחנה הציוני התייחס גם לעניין איום הגרעין האיראני ואמר כי "אני לא מזלזל באיום הזה ובכך צודק גם נתניהו, אך המחלוקת ביני לבינו היא בדרך. עימות עם ארה"ב ומעצמות המערב הוא רע לישראל ולכן עלינו לעשות הכל כדי לשנות את פרטי ההסכם המתגבש מול האיראנים לטובתנו. אני גם לא מוכן לקבל שכל 'יום שואה' נשמע ממנהיג המדינה שאנחנו הולכים לקראת השמדת העם היהודי. זו הפחדה של הציבור וזריעת פאניקה. אסור לזלזל באיום האיראני, אך צריך לפעול בשיקול דעת ולא לומר שישראל עלולה להיות אפיזודה חולפת בגלל האיום הזה".