ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אמש (שני) לפגישה ממושכת ובאווירה טובה במשרדו עם יו"ר מפלגת "כולנו", ח"כ משה כחלון, כך נמסר ממפלגת "כולנו".



על פי ההודעה, במהלך הפגישה הושגה התקדמות במו״מ הקואליציוני בין שני הצדדים. במקביל נועדו אמש במשכן הכנסת צוותי המו״מ של הליכוד ושל "כולנו" המגבשים את ההסכם.



ראש הממשלה וכחלון ייפגשו במהלך היום. 



לפי ההסכם המתגבש בין שתי המפלגות, כולנו תקבל את תיקי האוצר למשה כחלון, השיכון ליואב גלנט והגנת הסביבה לאלי אללוף. בנוסף, נפתר העימות בין כחלון לאריה דרעי, ונראה כי דרעי נוטה לקבל את הצעתו ונזל נתניהו לכהן כשר התחבורה. זאת במקום תיק הפנים, שיישאר עבור שר מהליכוד, ללא מינהל התכנון.



אתמול קיבל ראש הממשלה ארכה של שבועיים להרכבת הקואליציה מנשיא המדינה ראובן ריבלין. נתניהו אמר: "מכובדי הנשיא, באתי לבקש את הארכה על מנת שאוכל להשלים את מלאכת הרכבת הממשלה. אומנם התקדמנו ואנו בדרך להקמת ממשלה אך דרוש לי זמן נוסף כדי להגיע לממשלה יציבה והסכמות כדי להגיע לכל האתגרים שעומדים בפני מדינת ישראל".



ההערכה היא שבארכה של המשא ומתן הקואליציוני שנתניהו צפוי לקבל מהנשיא ראובן ריבלין, יגיעו לסיכומים גם עם ש"ס ויהדות התורה. גורם ביהדות התורה אישר כי המפלגה כבר בוחנת את ההסכם שניסח צוות המשא ומתן של הליכוד, "אך יש עוד כמה ימים עד לחתימה", אמר. עוד סוכם בין הסיעות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, על רוטציה בתפקיד סגן יו"ר הכנסת.
במהלך הארכה שקיבל נתניהו מהנשיא עליו לפתור את המחלוקת עם ישראל ביתנו ועם הבית היהודי, אולם נראה כי נתניהו מחכה לסיכומים הסופיים עם כולנו, ש"ס ויהדות התורה, כדי להתחיל לדבר על תיקים עם נפתלי בנט ואביגדור ליברמן. 

בישראל ביתנו טרם קיבלו מצוות המשא ומתן של הליכוד את הסיכ ומים עמ החרדיים בנושאי הגיור והשוויון בנטל ואמרו: ״לא נתווכח על תיקים, אבל בנולי איר וגיוס לא נסכים להתפשר". בבית היהודי דורשים שאיילת שקד תמונה בכל מקרה לשרה ושמשרד הדתות לא יעבור לשליטה מלאה של ש"ס.