"עבור תושבי עוטף עזה העוטפים את מדינת ישראל, יום העצמאות ה-67 הוא עדיין יום ללא תקווה", כך אמר הערב (חמישי) ח"כ חיים ילין (יש עתיד), לשעבר ראש המועצה האזורית אשכול, על ירי הרקטה לעבר ישראל. ילין אמר עוד כי ממשלת ישראל חייבת לפעול ביד קשה כנגד הטרור ובמקביל לפעול מדינית כדי להגיע להסדר שיהיה בו אופק של שקט וביטחון.



השר אורי אריאל (הבית היהודי) הגיב גם הוא לירי הרקטה מרצועת עזה לעבר ישראל: ״אם אכן מדובר ברקטה שנורתה לעבר ישראל הרי שמדובר באירוע חמור ביותר ועל ישראל החובה להגיב בכל העוצמה על מנת שהאירוע הזה לא יהפוך שוב לרצף טפטופים שיפגעו בשגרת החיים ובביטחון תושבי הדרום. על החמאס להבין שעל כל רקטה שנורית מהרצועה התגובה תהיה כואבת שבעתיים״.



גם ח"כ עמר בר-לב, הגיב לירי לעבר הדרום ואמר, כי חשוב לזכור שזו ממש לא הפעם הראשונה מאז "צוק איתן" שנורות רקטות לעבר ישראל. "אי מינופו של המבצע הצבאי להישג מדיני ושינוי במציאות מול תושבי עזה, הוא טעות אסטרטגית שעשה נתניהו למרות חלון ההזדמנויות שנפתח לפני חצי שנה".



לדבריו, נתניהו הפך בקדנציה הקודמת את תושבי הדרום לבשר התותחים של מדיניות החוץ הפסיבית שלו. "אני מקווה שבממשלה הבאה תשתנה המדיניות ותחל פעילות אקטיבית לצורך הגעה לפירוז רצועת עזה והחזרת ההרתעה הישראלית בדרום. בלי הרתעה ובלי מהלך מדיני משלים להפעלת הכוח הצבאי, נחזור מהר משחשבנו למלחמה הבאה, ולהמשך המציאות הבלתי אפשרית בה חיים תושבי הדרום".



חברת הכנסת מירי רגב אמרה כי  על מדינת ישראל להגיב באופן נחוש ומידי על ירי הרקטה לעבר אזרחי ישראל. "אסור לנו לאפשר טיפטופי ירי על אזרחינו ואסור לנו לאפשר לארגוני הטרור להרים ראש".



ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), תושב קרית גת, אמר: "ניכר שאויבינו עדיין מתקשים לעכל שהוקמה פה מדינה יהודית לפני 67 שנה. אני מצפה ממערכת הביטחון להגיב בחומרה על מנת למנוע את הירי הבא".