ראש הממשלה בנימין נתניהו חתם היום (רביעי) במשכן הכנסת על ההסכמים הקואליציונים עם מפלגות כולנו ויהדות התורה. יו"ר כולנו, משה כחלון ואנשי צוותו וחברי הכנסת של יהדות התורה הגיעו לחדר סיעת הליכוד כדי לחתום.

במסגרת ההסכם, יתמנה כחלון לשר האוצר, אלוף (במיל') יואב גלנט יהיה שר הבינוי ואילו אבי גבאי, מנכ"ל בזק לשעבר, לתפקיד השר להגנת הסביבה. כחלון הסכים לוותר על ראשות ועדת הכספים לטובת משה גפני (יהדות התורה) תמורת ערבויות ממשרד ראש הממשלה והבטחות מגפני עצמו על תיאום שיאפשר לקדם בוועדה רפורמות שכחלון מתכנן להעביר בממשלה ובכנסת. יהדות התורה קיבלה את תפקיד סגן שר הבריאות ליעקב ליצמן יו"ר ועדת הכספים למשה גפני.
ח"כ יעקב ליצמן אמר רגע לפני החתימה: "הצלחנו ליישר את הגב של הציבור החרדי ולבטל את הפגיעות הקשות והגזירות של ימי לפיד". עוד אמר ליצמן לקראת כניסתו לתפקיד כסגן שר הבריאות: "בכוונתי לעשות רעידת אדמה בתחום הבריאות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "עבדנו במשותף בממשלה הקודמת לטובת עם ישראל ומדינת ישראל, עשינו דברים גדולים. יש לנו הזדמנות לחזור לכך עכשיו, יש שאיפה גדולה לעשות דברים גדולים למדינת ישראל ועם ישראל ולציבור בישראל. יש לי בקשה אחת: בואו נלך כולנו לעבוד".

במעמד החתימה פנה ח"כ משה גפני לנתניהו ואמר: "עברנו תקופה מאד קשה בשנה ושמונה חודשים של הקואליציה הקודמת. ההסכם שאנו חותמים עליו הוא ארוך מאד שיורד לרזולוציות נמוכות מאד. לא היה קל לצוות, אבל אנחנו רוצים לחזור לכנסת ה-18. הממשלה ההיא עשתה הרבה מאד דברים". 
 
עוד אמר גפני: "אני גאה שלא היתה עלינו ביקורת בקבלת תפקידים. אני מבקש, אדוני ראש הממשלה, שתעשה כל מאמץ שכל השותפים יתכנסו בקרוב ,מיוחד ש"ס. אנחנו רוצים שזה ייגמר במהרה".

בצאתו מטקס החתימה אמר ליצמן: "יאיר לפיד חייב בחשבון נפש על כל הכספים שהוא לקח מאיתנו באמצעות הגזרות ובסופו של דבר מעמד הביניים לא הרוויח מכך דבר וחצי דבר. לפיד צריך להסביר לאן הלך הכסף". ח"כ גפני אמר: "אנו רוצים ומקווים ומתפללים שהממשלה תחזיק מעמד את מלוא התקופה והממשלה תהיה חזקה ויציבה. 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ברך את שר האוצר המיועד, משה כחלון עם חתימת ההסכם ואמר: "התחייבנו במהלך מערכת הבחירות לפעול על מנת להוריד את מחירי הדיור ויוקר המחייה, לקדם שורה של רפורמות ולהמשיך להזניק את כלכלת ישראל. כבר היום כלכלת ישראל נבדלת מכלכלות מערביות אחרות משום שהיא ממשיכה להמריא בעוד האחרות מדשדשות".

ראש הממשלה הוסיף כי הכוונה המשותפת שלו ושל כחלון, היא שכל מי שיישב סביב שולחן הממשלה ואני מקווה גם בכנסת היא לפעול ולהטיב עם אזרחי ישראל באמצעות הצמחה של הכלכלה הישראלית שתניב את הפירות לכלל האזרחים. "אני נלהב לקראת העשייה המשותפת שלנו, דיברנו הרבה על הצעדים שיש לעשות יחד. לא הכל מופיע בהסכמים הקואליציוניים כי אין צורך בזה, הדבר החשוב שהושג היא ההבנה לשיתוף פעולה למען הכלל. אני מתכוון לעבוד בכל העוצמה שניתנה בידנו על ידי אזרחי ישראל כדי להטיב באופן עמוק עם אזרחי מדינת ישראל. משה – אני שמח לקבל אותך בחום ובשמחה".
 
יו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון, אמר: "סיימנו מו"מ ארוך שהתמקד בכלי עבודה ובאמצעים שיסייעו לנו לקדם רפורמות. המשק הישראלי זקוק לרפורמות ואנחנו בסיעת כולנו, יחד עם סיעת הליכוד, ראש הממשלה והשרים נדע להוביל אותן".

לדברי כחלון, הממשלה הבאה תקדם רפורמות בדיור, בבנקאות ותפעל לצמצום פערים בחברה הישראלית. "אנו בטוחים שנקבל שיתוף פעולה מלא מראש הממשלה, מחברי הכנסת מהקואליציה וגם מהאופוזיציה. לא מדובר ברפורמות סקטוריאלית אלא בכאלה שיעזרו לכל אזרחי מדינת ישראל – מהעיר, מהכפר, מהצפון ומהדרום בלי קשר לדת או לאום. לכן אני מצפה לשיתוף פעולה מלא ממפלגות הקואליציה וגם ממפלגות האופוזיציה. אני מודה לראש הממשלה על שיתוף הפעולה ומצפה לשיתוף פעולה בעתיד על מנת להצליח".

להסכם עם כולנו צורף נספח בן 17 עמודים הכולל רפורמות בתחום הדיור והבנקים. אחד הסעיפים כולל עלייה משמעותית במיסים על רכישת דירות להשקעה ח"כ משה כחלון, סירב להתראיין לעיתתונאים ויצא מדלת אחורית. 
התקדמות במגעים גם בין הליכוד לבית היהודי, וזאת בעקבות פגישה לילית ממושכת בין נתניהו לנפתלי בנט שהסתיימה רק בשעות הלילה המאוחרות. על פי ההסכם, בנט יקבל את תיק החינוך והתפוצות ויהיה אחראי גם על הסעיפים התקציביים של תיק ירושלים, אותו יחזיק נתניהו.

חבר צוות המו"מ של הליכוד, זאב אלקין, אמר: "אני מקווה שנצליח להתקדם בימין הקרובים עם מפלגות נוספות ולהקים ממשלה כמה שיותר מהר. בזה נעסוק החל מרגע זה בואכה הלילה ואני כבר בדרך לפגישות נוספות". חבר נוסף בצוות המו"מ, ח"כ יריב לוין קרא לחברי הבית היהודי, ש"ס וישראל ביתנו לשים בצד את המחלוקות ולצאת לדרך עם ממשלה שכוחה באחדותה. 

גורמים בליכוד מסרו כי על פי המסתמן, ראש הממשלה יודיע ביום רביעי הבא לנשיא ראובן ריבלין כי עלה בידיו להרכיב ממשלה ויציג אותה ביום שני בשבוע שלאחר מכן.

בתוך כך נודע כי להסכמים נוסף סעיף המאפשר לסיעות בנות פחות מ-12 מנדטים ליישם חוק נורבגי קטן, שיאפשר לאחד מחברי הכנסת להתפטר כדי לכהן כשר בממשלה ולאפשר לבא אחריו ברשימה להיכנס לכנסת.