משרד החוץ ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בנושא אסון רעש האדמה בנפאל.



בפתח האירוע נאמר כי בסיום פעילותו של בית חולים שדה בנפאל בעוד כשבועיים הוא יועבר על כלל ציודו לשימוש צבא נפאל.



שר החוץ, אביגדור ליברמן, התייחס למצבו של הישראלי היחיד שמוגדר מנותק קשר ואמר: "אני מקווה שאור אסרף יאותר במהרה. אנו מעורבים בהצלתו של אור אסרף ועושים הכל כדי להגיע אליו".



צפו בחילוץ: לאחר 5 ימים חולץ נער נפאלי בן 15 כשהוא בחיים



"אימצנו כפר בנפאל"



ליברמן סיפר בגאווה על התנהלות ישראל באזור האסון: "החלטנו לאמץ כפר בנפאל ולסייע בשיקומו. הסתכלתי על המעצמות שהיו להם יותר מטיילים מאיתנו ואף מדינה לא העניקה רבע מהסיוע שאנחנן הענקנו לאזרחינו". על פעילות המשלחות הוא הוסיף: "ראינו את עם ישראל במיטבו ערבים זה לזה. הנכונות שכל הגופים נרתמו ושתפו פעולה הם דוגמה לערבות הדדית. כל הכבוד לדיפלומטיה הישראלית.




ליברמן ושטרית במסיבת העיתונאים. צילום: דנה סומברג

ליברמן סירב לספר מה הייתה עלות המבצע ואמר: "הכסף הוא לא הגורם הדומיננטי - עסקנו בהצלת נפשות". 



מנכל משרד החוץ, ניסים בן שטרית, הוסיף: "החלטנו לעבוד בשני מישורים- טיפול בישראלים ועזרה לנפאלים. לשמחתי אפשר לומר שהאירוע הזה הסתיים טוב והיה לנו גאווה לעזור לעם הנפאלי. נותרו 15 ישראלים שעומדים להיות מחולצים".



"לא היה לינץ מצד המקומיים"



שטרית התייחס גם הוא למצבו של אסרף ואמר: "הוא עדיין מנותק קשר ולא נשתמש בהגדרה אחרת כי זה מה שידוע לנו. משפחתו בדרך לקטמנדו ונעזור לה שם. עזרנו בפינוי מוסק גם למטיילים ממדינות אחרות ולא עשינו הבחנה בין מטייל למטייל".



מנכ"ל המשרד התייחס לדיווחים על אלימות מצד המקומיים ואמר: "לא היתה אלימות רבה, היו תקריות מקומיות. לא צריך להעצים אירוע. גם ליברמן התייחס לנושא ואמר: "לא היה לינץ, אנשים מקומיים היו בסערת רגשות".




במקביל לכך, כלל ביטוח מתגברת את צוות האיתור והחילוץ במטרה לאתר את אסרף. הצוותים ימקדו את חיפושיהם באזור לאנגטאנג והאגמים הקפואים בו נראה לאחרונה אסרף.



לפי הערכות, החברה וחברות הביטוח האחרות צפויות להשלים את כל החילוצים הנותרים במהלך היום או לכל המאוחר מחר, כשבמקביל ממקדת כלל את מרבית המאמצים באיתורו של אסרף. במסגרת הפעילות יבצעו צוותי החברה סריקות רגליות ובאמצעות מסוקים של אזורי האירוע. במקביל מתשאלת החברה בימים האחרונים מקומיים ומחולצים ישראלים וזרים במטרה להשיג מידע עדכני על מיקומו ומצבו של אסרף.