נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נפגש היום (חמישי) עם כ-80 סטודנטים להוראה בני העדה האתיופית.



ריבלין התייחס בראשית דבריו לתמונות הקשות ששודרו השבוע, בהן נראה חייל ממוצא אתיופי סופג מכות משוטר: "הזעזוע שהרגשנו כולנו למראה התמונות האלה, עודנו מרגש ונוכח".



לא אותו הדם: למה החייל שהותקף ע"י שוטרים לא קיבל גיבוי מצה"ל?






ריבלין הדגיש: "איננו יכולים להסתפק בזעזוע. איננו יכולים להסתפק בהצהרות. מקרים כאלה אשר לדאבוני מובאים אל שולחני מפעם לפעם, חייבים לשמש לנו אות אזהרה והזדמנות לבדק בית מעמיק ויסודי בנוגע ליחס שבין כוחות האכיפה, לאוכלוסיות שונות בחברה הישראלית. אני מאמין ואף שוחחתי על כך עם ידידי המפכ״ל, שמח"ש ומשטרת ישראל יעשו כל שביכולתם כדי להביא למצוי החקירה ולתיקון של הטעון תיקון, כך שמקרים כאלה- לא יישנו.״ 



המפגש התקיים כחלק מיום עיון שמקיימים הסטודנטים הלוקחים חלק בפרויקט "תספה", המכשיר מורים מבני העדה האתיופית. הנשיא ברך את הסטודנטים על בחירתם במקצוע ההוראה ואמר: ״השילוב של המקצועיות שלכם לצד הרגישות שלכם הוא נכס שאין שני לו בתורת החינוך ואני מלא תקווה וגאווה שאתם מחנכי הדור הבא, אנשי חינוך שהם גם מנהיגים. זכרו תמיד שאתם מחזיקים בידיכם את הדבר החשוב ביותר במדינת ישראל: את חינוך ילדינו, את עתידנו.״



כזכור, שוטר שנכח באירוע של חפץ חשוד בחולון תועד ביום ראשון כשהוא תוקף ומכה את חייל צה"ל, רב"ט דמאס פקדו ולאחר מכן עוצר אותו ללא סיבה נראית לעין. בעקבות הסרטון, משטרת ישראל הודיעה כי השעתה השוטר והעבירה את חומר החקירה, שצולם על ידי שכנים, למחלקה לחקירות שוטרים.



בסרטון, שהועלה לרשת על ידי שכנים שתפסו את האירוע במצלמת אבטחה, נראה החייל כשהוא עומד במקום ונמצא על אופניו, ואז השוטר מבקש ממנו בכוח לזוז מהמקום, ככל הנראה בשל חפץ חשוד. הוא לא ממתין כמה שניות וכבר חובט בחייל, מכה אותו נמרצות, ועוצר אותו בעזרתו של שוטר נוסף.