פעילי יש עתיד ערכו היום (שישי) הפגנה בצומת קפלן בתל אביב.



ההפגנה נשאה את הכותרת: "ישראל הולכת אחורה- לא ניתן לביבי למכור לנו את המדינה". יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד התייחס להסכמים הקואליציוניים עליהם חתם עד כה נתניהו ואמר: "נתניהו בוגד בערכים של המחנה הלאומי ועושה מכירת חיסול של כל מה שחשוב למדינת ישראל".



לפיד הסביר כי הוא מפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה: "אין לי טענה לחרדים, הם עושים מה שהם תמיד עשו. יש לי טענות לנתניהו כי מה שהוא נתן בהסכם הקואליציוני של יהדות התורה זה 4.5 מיליארד שקלים שיכולים היו ללכת לחינוך ובריאות". לפיד הוסיף ואמר: "יש לי טענות לבנט ולבוגי, אבירי צה"ל, שנותנים היום יד לביטול של השוויון בנטל ומאפשרים אפליה בין דם לדם, בין ישראלי צעיר לישראלי צעיר אחר. מה אומרים לעצמם היום כל אנשי הליכוד כשהם רואים שמנפחים בחזרה את הממשלה על חשבונם? אלה הערכים שלהם"?




לפיד בהפגנה. צילום: יש עתיד



"כולנו טעינו- בבחירות אכן היה מהפך"



לפיד הדגיש ואמר: "מפלגת 'יש עתיד' לא תשתוק, נהיה אופוזיציה חזקה ונחושה, נצא לרחובות, נפנה לבית המשפט, נלחם בכנסת. לא ניתן להם למכור את המדינה".



ח"כ קארין אלהרר, שהגיעה גם היא להשתתף בהפגנה, אמרה: "ההנהגה של נתניהו מוכרת את בוחריה ואת אזרחי המדינה בצורה צינית על מנת להישאר ראש ממשלה. זוהי הפוליטיקה הצרה מולה אנו נלחמים".



בהפגנה נכח גם ח״כ מיקי לוי, סגן שר האוצר לשעבר, ואמר: ״ההסכם הקואליציוני שנחתם עם יהדות התורה מוכיח שכולנו טעינו בליל הבחירות ואכן היה מהפך. סיעה של שישה מנדטים ניצחה בבחירות ותנהל מעתה את הממשלה, את תקציביה ואת סדר יומה".



את ההפגנה יזמו פעילי 'יש עתיד' שבאו להפגין כנגד מה שהם מכנים "תופעות הסחטנות הפוליטית ומכירת החיסול שעשה נתניהו כשחתם על ההסכם הקואליציוני עם יהדות התורה".



לדבריהם: "ההסכם יביא לביטול חוק השוויון בנטל, ביטול חובת לימודי הליב"ה, החזרת הקריטריונים המפלים את הציבור הכללי לעומת החרדים בדיור, במיסוי, בקבורה, בלימודים, הסטת תקציבים של כ 4.5 מיליארד ש"ח, ומשאבים ציבוריים רבים לקידום סקטור אחד על חשבון מעמד הביניים והשכבות החלשות והציבור הישראלי בכללותו".