שר האוצר לשעבר יאיר לפיד ממשיך לתקוף את ההתנהלות של ראש הממשלה בנימין נתניהו במשא ומתן הקואליציוני. 



הבוקר (שבת) התארח לפיד  באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא, ותקף את הכוונה למנות את יעקב ליצמן (יהדות התורה) כסגן שר במשרד הבריאות, ואיים אף לפנות לבג"צ בנושא: "במוצאי שבת אוציא מכתב לראש הממשלה שאם הוא לא ימנה שר בריאות במשרה מלאה נפנה לבג"צ. ליצמן לא רוצה להיות שר כי הוא לא מוכן להישבע אמונים למדינת ישראל. לקחת כסף אין בעיה, לשלוח את הילדים שלנו לצבא זה בסדר  אבל לשיר את ההמנון או לשים סיכה עם צבעי הלאום הם מסרבים כי הם לא מוכנים להכיר בנו. זו שערורייה. סגן שר לא יושב בישיבות ממשלה ולא בישיבות סל התרופות".



על שר האוצר שמיועד להחליף אותו, משה כחלון,  אמר לפיד: "אני לא רוצה לתקוף את כחלון כי חשוב לנו שהוא מאוד יצליח. אני מעביר לו משק במצב טוב לאין ערוך ממה שקיבלתי. הוא יכול לעשות דברים גדולים אבל בשביל זה הוא צריך את הכסף. רק ההסכם של יהדות התורה שווה 4.5 מיליארד שקל. זה כסף איתו הוא יוכל לעשות דברים גדולים בחינוך ובדיור. יש לי את האפשרות והחובה להיאבק כדי שלא יחלקו את הכסף של משלם המיסים הישראלי למטרות צרות"

לאחר שבממשלה שעברה דאג להפחתה של מספר השרים בחוק, לפיד התייחס לכוונה להעלות את מספרם, אותה תקף בעבר, ואמר: "ראש הממשלה הצביע ארבע פעמים בעד הורדת מספר השרים. מה קרה בשנה הזו? לא יכול להיות שנגיד שככה זה פוליטיקה. בגלל זה לאזרחים נמאס מפוליטיקאים. בארצות הברית יש 15 שרים, בגרמניה ובצרפת 16 שרים. פה חייבים עשרות שרים וסגני שרים. זה מאות מיליוני שקלים. כחלון חייב להגיד שאסור לדבר הזה לקרות".