הליכוד וש"ס הגיעו להסכמה על הצטרפות ש"ס לממשלה, על פי ההסכם ש"ס תקבל את תיק הכלכלה, תיק הדתות ואת המשרד לפיתוח הנגב והגליל.
במעמד החתימה פנה אריה דרעי ליו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, להצטרף לממשלה:" הבטחתי וקיימתי, הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות, מע"מ אפס, רפורמת הדיור הציבורי ושכר מינימום".
עוד הוסיף דרעי: "ממשלת 61 היא ממשלה צרה אבל זה הקטן גדול יהיה, אני קורא ליו״ר המחנה הציוני, ידידי בוז׳י הרצוג, הצטרפו לממשלה, יש פה הזדמנות אמיתית לממשלה חברתית".

מפלגת הבית היהודי נשארה האחרונה במשא ומתן הקואליציוני ומהליכוד שיגרו לעבר יו"ר המפלגה, נפתלי בנט את ההודעה הבאה: "עכשיו האחריות להקמת ממשלה לאומית מוטלת על כתפיו של נפתלי בנט. ראש הממשלה נתניהו הציע למפלגת הבית היהודי הצעה חסרת תקדים כדי שיצטרפו לממשלה לאומית בראשותו".
ההצעה שניתנה לבנט כללה חברות בקבינט, את משרד החינוך, משרד התפוצות, משרד החקלאות והחטיבה להתיישבות ומשרד התרבות והספורט כולל הטוטו. כמו כן הוצע לבנט סגן שר ביטחון שיהיה אחראי על המנהל האזרחי ביהודה ושומרון, ויו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת.
בנוסף הובטחה לבנט הגדלה משמעותית תקציב משרד החינוך והקצאת מאות מיליוני שקלים למוסדות החינוך של הציונות הדתית ולשורה של פעילויות שיבצע שר החינוך המיועד.
"אם הבית היהודי יסרבו להצעה זו, האלטרנטיבה לממשלת ליכוד לאומית היא רק אחת: ממשלת שמאל בראשות הרצוג, שבה לא תהיה נציגות כלשהי לציונות הדתית. ממשלת שמאל שתפנה יישובים, תתפשר על ירושלים, תפגע בציבור הציוני-דתי ותתכופף בפני לחצים בינלאומיים", כך נמסר מהליכוד.
במפלגת הליכוד מגבירים את הלחץ על בנט: "הליכוד קורא לבית היהודי להצטרף ולחתום על ההסכם הקואליציוני עוד הלילה, וליו"ר המפלגה נפתלי בנט לקיים את רצון הציבור הלאומי ואת הבטחות הבחירות שלו ולהצטרף ללא דיחוי לממשלה לאומית".