מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, יניח היום (שלישי) על שולחנה של הכנסת את הדוח השנתי - 65ג, בשעה 16:00 אחה״צ. הדוח כולל 37 פרקים המבטאים את היעדים שהגדיר מבקר המדינה מאז תחילת כהונתו – מאבק בשחיתות הציבורית ולמען טוהר המידות, בד בבד עם טיפול מעמיק בתחומי חברה וכלכלה, הנוגעים באיכות החיים, בזכויות ובשירות להם זכאי כל אחד ואחד מאזרחי ותושבי המדינה ובעיקר האוכלוסיות החלשות.



 אשר לנושא החברתי-כלכלי, שמרחף כמעט מעל כל הדוח, המבקר יצג את ממצאיו בנושאים של אי מיצוי של זכויות חברתיות, שירותים ומוצרים שנותנים גופים ציבוריים לעובדים ללא תשלום מלא, המבקר עוסק בהקשר לכך גם בתופעה מכעיסה - אובדן מזון בכמויות אדירות על השלכותיו החברתיות, הסביבתיות והכלכליות, פעולות המדינה להגנה על זכויותיהם של עובדים בשכר נמוך, סיוע בדיור לזכאים.
בתחומים הקשורים לטוהר המידות הדוח כולל פרקים העוסקים בההיערכות לבחירות לרשויות המקומיות וניהולן, הבקרה על התמיכה במוסדות לימוד תורניים. 

בנוסף הדוח כולל פרקים נוספים: היבטים בטיפול בקטינים נפגעי תקיפה מינית או אלימות, הטיפול בתהליך חקיקת משנה במערכת הממשלתית, ענף הלול – היבטים באסדרה, בטיפול ובפיקוח, השמירה על זכויות החולה המאושפז ועל כבודו, סוגיות בתקציב מערכת הבריאות ובכללם שירותי בריאות השן, הטיפול בזיהום אוויר ממקורות נייחים, הפיקוח על חופי הרחצה בישראל, פעולות הממשלה לאבטחת האיכות הבטיחות בענף הבנייה, תכנון והניהול של משאבי אנוש במשרד החוץ, חברת נמל אשדוד והמכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה.