התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"צ בבקשה למתן צו על תנאי לביטול מינויו של ח"כ דרעי לשר בממשלת ישראל.



העתירה הוגשה כנגד ראש הממשלה, ממשלת ישראל, סיעת הליכוד, סיעת ש"ס, היועמ"ש, הכנסת וח"כ דרעי, ובה נומק כי הסיבה לבקשה היא הרשעתו של דרעי בשוחד, מרמה והפרת אמונים. 



בעתירה נכתב כי "שמו של שר הפנים לשעבר נחרת לדיראון עולם בדברי הימים של מדינת ישראל, כמי שהכניס בשעריה את 'תת-תרבות השוחד, האופיינית למדינות נחשלות ולמשטרים מושחתים' וכמי שהביא את תת-תרבות זו לדרגת שכלול ואמנות, עד שהפכה לאורח חייו ואפיינה את כל הליך עלייתו לגדולה במשרד הפנים".



עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון, הוסיף כי "ההרשעה הפלילית בה הורשע ח"כ דרעי עלולה להמיס את אמון הציבור במוסדות הציבור בכלל וברשות הביצועית בפרט, ולכרסם במידה אנושה בשלטון החוק ובטוהרו. פגיעה כה אנושה באמון הציבור ובשלטון החוק בוודאי אינה גזירה שהציבור יכול לעמוד בה. לא בעת הזו ולא בכלל."



כזכור, בהסכם הקואליציוני שנחתם אמש בין ש"ס לליכוד, סוכם כי ש"ס תקבל את תיק הכלכלה, תיק הדתות ואת המשרד לפיתוח הנגב והגליל. במעמד החתימה פנה אריה דרעי ליו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, להצטרף לממשלה:" הבטחתי וקיימתי, הדגלים שהבטחנו לפני הבחירות, מע"מ אפס, רפורמת הדיור הציבורי ושכר מינימום".

בקשה נוספת שהגישה אמש התנועה לאיכות השלטון, היא לבטל את מינויו של ח״כ יואב גלנט (כולנו) לתפקיד שר הבינוי והשיכון בממשלה. הבקשה שהוגשה היא לבטל את הסיכום שנקבע בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ראש סיעת כולנו, משה כחלון, למנות את גלנט לתפקיד. 



לפי התנועה לאיכות השלטון, העתירה הוגשה נוכח "התנהלותו הבלתי תקינה" של גלנט ב"פרשת הקרקעות", אשר נבדקה על ידי מבקר המדינה ובעקבותיה בוטל מינויו לתפקיד הרמטכ”ל. בעתירה התנועה נרשמה בקשה נוספת לפרסם את הדוח המלא אודות הפרשה, שנחשפה על ידי כתב מעריב, קלמן ליבסקינד. 



לטענת התנועה, אי חשיפת ממצאי חקירת פרשת הקרקעות "מונעת מן הציבור ומחברי הכנסת העתידים להביע את אמונם בממשלה מידע חיוני אודות כשרותו של נבחר ציבור, ואינו מאפשר להעמיד את המינוי למשפט הציבור״.