ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצליח אומנם להרכיב ממשלה נוספת בראשותו, אך נראה כי המחלוקות הפוליטיות שליוו את תהליך ההרכבה עדיין מורגשות היטב בציבור, כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס עבור "מעריב־סופהשבוע" ונוגע בכמה מהסוגיות העיקריות שעמדו עד לאחרונה על הפרק.

מחלוקת בולטת קיימת בשאלת מינויה של ח"כ איילת שקד לתפקיד שרת המשפטים. 44% מהציבור תומך במינוי, לעומת 43% שמתנגדים לו.

בתשובה על השאלה מה צריך לעשות כעת יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג, השיבו 49% מהנשאלים כי עליו להישאר מחוץ לממשלה, בעוד 18% השיבו כי עליו להיכנס לממשלה, ו־21% תומכים ברעיון, אך רק בתנאי שנתניהו יוציא מתוכה את "הימין הקיצוני" ויקבל עליו חלק מעקרונות המחנה הציוני.

עוד נשאלו הנסקרים עד כמה מתאימים שרים בכירים לעתיד לתפקידם המיועד. את אחוזי ההתאמה הגבוהים ביותר מקבל שר הביטחון משה יעלון: 40% סבורים כי הוא מתאים מאוד לתפקיד. אחריו ניצב משה כחלון עם 38% מהנשאלים הסבורים כי הוא מתאים מאוד לכהן כשר האוצר.



אצל שר החינוך המיועד נפתלי בנט (הבית היהודי) המצב פחות טוב: רק 14% רואים בו "מתאים מאוד" לתפקיד, בעוד 25% קבעו כי הוא "די מתאים". 25% נוספים קבעו כי בנט "לא כל כך מתאים" לתפקיד, ולדעת 29% הוא "כלל לא מתאים".

המחלוקת סביב מינויה של ח"כ שקד לשרת המשפטים באה לידי ביטוי גם בשאלת התאמתה לתפקיד: 40% מהנשאלים נטו לומר כי היא מתאימה לתפקיד. 14% קבעו כי היא "מאוד מתאימה" ו־26% סבורים כי היא "די מתאימה". לעומתם, כמעט מחצית הנשאלים נטו לומר ששקד אינה מתאימה לתפקיד: 30% תיארו אותה כ"כלל לא מתאימה" ו־19% סבורים כי היא "לא כל כך מתאימה".

בשאלת מינויו של ח"כ אריה דרעי לשר הכלכלה ישנה הסכמה רחבה: 58% סבורים כי הוא כלל לא מתאים לתפקיד, לעומת 8% בלבד שרואים בו "מתאים מאוד". במצב דומה נמצא יואב גלנט (כולנו), שאמור להתמנות לשר השיכון. 32% מהציבור סבורים כי הוא לא מתאים כלל לתפקיד ורק 7% רואים בו מועמד מתאים מאוד.

שלום מוביל במרוץ לחוץ

שאלה נוספת בסקר נגעה לזהות שר החוץ הבא. רק 11% מהנשאלים אמרו כי ראש הממשלה נתניהו צריך להמשיך להחזיק בתיק, כפי שהצהירו בסביבתו שיעשה. את התמיכה הרחבה ביותר קיבל סילבן שלום, עם 29%, ואת התמיכה המועטה ביותר קיבל ישראל כץ עם 1% בלבד. גלעד ארדן קיבל 24% ויובל שטייניץ עומד על 12% תמיכה.



במקביל לשאלות על עתיד הממשלה, התבקשו הנשאלים לתת ציונים לראשי המפלגות על התנהלותם מיום הבחירות. 12% מהנשאלים העניקו לראש הממשלה ציון טוב מאוד (בקרב מצביעי הליכוד - 29%), 19% העניקו לו ציון טוב, 23% בינוני ו־43% גרוע (בקרב מצביעיו - 11%).

נדמה כי ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) קיבל ציונים טובים עוד פחות: רק 9% העניקו לו את הציון טוב מאוד (בקרב מצביעי המחנה הציוני - 29%), 15% טוב, 28% בינוני ו־36% העניקו לו את הציון גרוע (16% בקרב מצביעיו).

השר בנט זכה לציון טוב מאוד מ־12%, בעוד 34% העניקו לו את הציון גרוע. שר החוץ המתפטר אביגדור ליברמן קיבל את הציון המקסימלי מ־14% מהציבור, בעוד 41% העניקו לו את הציון גרוע. בדומה לשניהם, קיבל אריה דרעי ציון טוב מאוד מ־10% מהנשאלים, וציון גרוע מ־38%.

מי שבולט גבוה מעל כולם הוא משה כחלון, שקיבל את הציון "טוב מאוד" מכמעט רבע מהנשאלים (23%), ואת הציון "גרוע" רק מ־15%.