ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) הגיבה היום (שבת) לדבריו של יאיר לפיד באירוע שבת-תרבות, שתקף את ניסיון נתניהו להגדלת הממשלה.



שפיר התייחסה לדבריו של לפיד ואמרה: "מצחיק לקבל עצות ממי שעד לפני שלוש דקות ישב עם נתניהו בממשלה, ולא רק זה אלא גם הכריח אותו להכניס לקואליציה את המפלגה הסקטוריאלית ביותר בכנסת - הבית היהודי".



שפיר הוסיפה כי "ישיבתו של לפיד בממשלת נתניהו עלתה למשלם המסים הישראלי מיליארדים שהוזרמו למימוש מטרותיו של הבית היהודי ולקידום מקרובים ועסקנים. אנחנו נוביל את האופוזיציה הלוחמת ביותר שנראתה פה ואני מזמינה את יאיר לפיד ללחום יחד אתנו כשותף פעיל לקרבות האמיתיים שמחכים לנו".



כזכור, לפיד נכח היום באירוע שבתרבות שנערך בתאטרון הבימה בתל אביב בהנחיית בן כספית, והתייחס לכוונת נתניהו להרחבת מספר השרים, ואמר: "שחיתות פוליטית על חשבון כספי הציבור, שנעשית על ידי ראש ממשלה שמרמה את הציבור".



לפיד הוסיף כי "הייתי שר אוצר. אני יודע מה העלות של זה. זה לא כמה מליונים בודדים כמו שמנסים למכור לציבור, זה מאות מליונים. זה גו'בים למקורבים, זה עוד לשכה, נהג  מזכירה. זה כסף שצריך ללכת לרווחה, חינוך ובריאות ולמה שחשוב לציבור הישראלי, לא בשביל שלראש הממשלה יהיה נוח פוליטית".
 
בהמשך דבריו תקף שר האוצר לשעבר גם את מפלגת המחנה הציוני בראשות ח"כ יצחק הרצוג ואמר: "קורים פה דברים נוראים בשבועות האחרונים. מוכרים את המדינה ובוז'י וחבריו במפלגה שותקים. הם שותקים כי כולם יודעים שהם היו משלמים לחרדים בדיוק מה שנתניהו שילם ואפילו יותר. הם שותקים כי הם עדיין מחכים לטלפון שיקרא להם להצטרף לחגיגה".
לפיד התייחס בשיחה עם בן כספית גם ליחסים שלו עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואמר: "דיברתי עם ליברמן אחרי שהחליט לא להצטרף לממשלה. בירכתי אותו על כך שוויתר על תפקיד שר החוץ בגלל העקרונות שלו. ליברמן ואני משתפים פעולה כבר הרבה זמן ונמשיך לעשות זאת יחד באופוזיציה. יש עתיד הולכת להוביל אופוזיציה נחושה".