ח"כ סתיו שפיר פנתה הבוקר (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבדוק בדחיפות את ההסכמים הקואליציוניים בטענה כי הם נוגדים את הנחיותיו.



בעקבות פרשת ישראל ביתנו והעתירה שהגישה שפיר נגד משרד האוצר וועדת הכספים בעניין ההעברות התקציביות, פרסם היועמ״ש מסמך על יישום ההסכמים הקואליציוניים בו נכתב מפורשות כי אין להעביר כספים למטרות אישיות של ח״כ או מפלגה, אלא למטרות המיטיבות עם כלל הציבור בלבד.



שפיר מבקשת מהיועמ"ש לפסול את הסכם הליכוד עם הבית היהודי, בטענה כי סעיפים רבים בהסכם עוברים על הנחיות אלה, כגון ההחלטה על הענקת 640 מיליון שקלים לחלוקה אישית של חברי הבית היהודי.



בפנייה מתייחסת שפיר גם לחוקיות פעילותה של החטיבה להתיישבות, אשר המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, הורתה להפסיק לתקצב אותה. שפיר טוענת כי ההסכם עם הבית היהודי מתיר את המשך השחיתות בתקצוב גורמים פוליטיים אינטרסנטיים דרך החטיבה.



בהודעה מסרה אמה שפיר: "כשאזרחי ישראל משלמים מיסים הם מצפים שהממשלה תדאג לחינוך ולבריאות ולא למשחק ההישרדות הפרטי של ביבי ובנט. זו שחיתות שאין כדוגמתה להשתמש בכספי ציבור למטרות פוליטיות אישיות ואנו לא ניתן לזה לעבור״.



ח"כ מרב מיכאלי פנתה במכתב דחוף בשם סיעת המחנה הציוני ליועץ המשפטי לממשלה וליועץ המשפטי לכנסת הקורא להתנגד למהלך החקיקה המתוכנן ולהתנות כל הצעת חוק בעניין הנידון בהקמה קודמת של הממשלה ה-34.