"בממשלה הבאה יהיו לנו תפקידים מרכזיים בניהול המדינה", כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת. לדבריו, בממשלה הבאה יהיו לליכוד יותר תיקים מבממשלה הקודמת, "על אף שהיא יותר קטנה מקודמתה".

 עוד אמר נתניהו: "נוביל את הממשלה בדרך שלנו. נמשיך לשמור על הביטחון, לקדם תהליך מדיני באופן אחראי, להביא צמיחה למשק ולהוריד את מחירי הדיור".
ראש הממשלה שב וחזר על כוונתו להרחיב את הממשלה על מנת "להתמודד עם האתגרים הרבים שעומדים בפנינו המצריכים הסכמה לאומית". 

הוועדה המסדרת אישרה היום (שני) ברוב של 17 חברי קואליציה מול תשעה חברי אופוזיציה, את נהלי ההצבעה על התיקון שיאפשר את הגדלת מספר השרים.

הרצוג: "רגע נדיר למנוע הקמת ממשלה איומה"

יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג התייחס בישיבת סיעתו להרכבת הממשלה ואמר: "נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה – יש לקיים בחירות חוזרות".

הרצוג הוסיף: "אנחנו בעיצומה של מערכה ציבורית ופוליטית משמעותית ביותר. כבר חודשיים נתניהו לא מסוגל להרכיב ממשלה ולהביאה לאישור הכנסת. יש פה רגע נדיר, ממש נדיר למחנה פוליטי גדול וחזק, למנוע הקמתה של ממשלה איומה לישראל".

ואילו, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שעתירת מפלגתו בנושא נדחתה היום ע"י בג"צ, התייחס בפתח ישיבת הסיעה להתנהלות ראש הממשלה ואמר: "נתניהו לא נבחר כדי להיות ראש ממשלה של מפלגות סקטוריאליות. ההחלטה הראשונה שלו בקדנציה החדשה - להגדיל את מספר השרים- היא בגידה באמון הציבור".

הוא הוסיף ואמר: "שנה עברה ונתניהו החליף את עורו, הוא רוצה לנפח ממשלה, לבזבז מליונים על נוחות פוליטית. זה מאות מליוני שקלים שיגיעו לגובים מיותרים. האם זה מה שמצביעי הליכוד רצו? הוא עושה זאת כי הוא משוכנע שלאף אחד לא איכפת, שנצעק יום יומיים ונשכח. זו דרך עלובה להתחיל ממשלה חדשה".

הוועדה התכנסה הבוקר בכדי לקדם את תהליכי החקיקה להרחבת הממשלה ולקבוע את סדרי הדיון. היום יתקיים דיון רצוף שיימשך עד יום רביעי בבוקר לקראת שנייה ושלישית. בסיומו, בשעה 13:00 תתחיל הצבעה סופית על אישור התיקון לחוק יסוד הממשלה. ח"כ יואל חסון וח"כ אחמד טיבי סרבו להשתתף בהצבעה משום שהיו"ר סרב לאפשר לח"כ דב חנין להשמיע הצעות חלופיות. 

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל ינון, עדכן את חברי הוועדה בהחלטת בג"צ לדחות את עתירת יש עתיד. הטענה העיקרית לדבריו בעתירה הייתה שבקשת הממשלה לא צריכה להיות נדונה בוועדה המסדרת, אין בהצעת הממשלה עלויות, ממשלת מעבר לא מוסמכת לדון בזה וכי אין זה ראוי לחוקק הוראת שעה בעניין.

עו"ד ינון הסביר כי על פי הפרוצדורה המקובלת בכנסת יש לדון בנושא בוועדה מיוחדת. לדבריו בעבר לא מעט חוקי יסוד תוקנו בוועדת הכנסת ולאו דווקא בוועדת החוקה לכן מבחינת הנהלים בכנסת לחוקק את בקשת הממשלה בוועדה מיוחדת הוא עניין לגיטמי. עוד אמר כי הממשלה הוסיפה לדברי ההסבר של הצעת החוק הממשלתית את עלויות תוספת שרים וסגני שרים. ואכן בטיוטת הצעת החוק שהונחה על שולחן ועדה המסדרת כבר מופיעות העלויות.

הדיון נפתח בסערת רוחות כשח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני הורחקה על ידי יו"ר הוועדה, זאב אלקין. כבל חלק על הרכב הוועדה המיוחדת אותה הציע אלקין ואמר: "נעשה הכל לקצר את ימיכם בממשלה. לא תוכל לעזוב את המשרד אפילו לרגע. אתם לא תשברו אותנו כי אנו צודקים ואתם החלשים". ח"כ בירן אמרה לחברי הקואליציה: "אנחנו נהיה פה ימים ולילות ואתם תהיו בעוצר יציאות. אנחנו כנראה נשבור את שיא גינס ברפובליקת בננות. אני מציעה למנות שר לענייני בורקסים וכבוד או לענייני תפירת תיקים".