פחות מחודשיים אחרי שנבחרה, סיעת המחנה הציוני הגישה היום (שני) הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-20. בדברי ההסבר לחוק נכתב כי הממשלה השלושים וארבע של מדינת ישראל נשענת על רוב מקרי וטכני של 61 חברי קואליציה מול 59 חברי אופוזיציה".



עוד נכתב, כי תנאי הקמת הממשלה הם מהחמורים שנראו ומתבססים על הסכמים קואליציוניים המשקפים טובות סקטוריאליות והטבות פוליטיות שונות שהובטחו לשותפים ברגע האחרון וכן, "סיכומים הטומנים בחובם פגיעה מהותית בערכי המשטר הדמוקרטי".



"כך, כספי ציבור הועברו ויועברו באישון לילה לצורך תחזוקה הזמני של ממשלה צרה ולא יעילה שתמנע כל רפורמה ורצון לשינוי בימים שבהם מדינת ישראל והחברה בישראל ניצבות בפני אתגרים גדולים. לאור כל האמור לעיל, מוצע לפזר את הכנסת העשרים ולאפשר לעם לבחור מחדש את נציגיו", נכתב.



מוקדם יותר התייחס יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, בישיבת סיעתו להרכבת הממשלה ואמר: "נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה – יש לקיים בחירות חוזרות".



הרצוג הוסיף: "אנחנו בעיצומה של מערכה ציבורית ופוליטית משמעותית ביותר. כבר חודשיים נתניהו לא מסוגל להרכיב ממשלה ולהביאה לאישור הכנסת. יש פה רגע נדיר, ממש נדיר למחנה פוליטי גדול וחזק, למנוע הקמתה של ממשלה איומה לישראל".